Платежі за утилізацію автомобілів знизять до європейського рівня

Платежі за утилізацію автомобілів знизять до європейського рівняКабінет Міністрів на своєму засіданні схвалив проект змін до Податкового кодексу в частині скасування коефіцієнтів, які застосовуються до ставок екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.

Експерти Міністерства доходів і зборів пояснюють ці зміни бажанням Уряду знизити податковий тиск на покупців автомобілів.

Передбачається, що розмір екологічного податку залежатиме від розміру витрат на оплату послуг з організації та проведення робіт, пов\’язаних із утилізацією відходів, що утворюються внаслідок втрати транспортним засобом своїх споживчих властивостей. У цьому випадку ставки екологічного податку становитимуть: на легкові автомобілі — 5,5 тис. грн., для вантажних автомобілів — 11 тис. грн.

При цьому експерти Міндоходів звертають увагу на відсутність прив\’язки розміру ставки екологічного податку до об\’єму двигуна, дати виготовлення транспортного засобу, його маси. На їх думку, такий підхід виправдовується тим, що утилізаційний податок не має відношення до рівня шкідливих відходів, що виникають у зв\’язку з втратою транспортним засобом своїх споживчих властивостей. Метою цього податку має бути виключно формування джерела коштів, необхідних для покриття витрат, пов\’язаних із утилізацією автомобілів, підкреслюють експерти Кабінету Міністрів.

Прийняття запропонованих змін до Податкового кодексу сприятиме адаптації українського законодавства до законодавства Європейського Союзу, оскільки розмір ставки екологічного податку приблизно відповідатиме розміру плати за відповідні послуги, що стягується в європейських країнах, вважають експерти Міндоходів.

Важливо при цьому розуміти, що в результаті різкого збільшення автотранспортних засобів в Україні поступово почали наростати звалища старих автомобілів, на утилізацію яких було відсутнє джерело фінансових ресурсів. Тому прийняття у 2013 році Закону України «Про утилізацію транспортних засобів» — це природний і нормальний крок, спрямований на врегулювання цієї проблеми. Причому цілком очевидно, що, як і у випадку з використанням пластику, плата за утилізацію повинна лягати саме на імпортера чи внутрішніх виробників автомобілів. Тільки для імпортерів ця плата має конкретне грошове вираження, а для внутрішніх виробників вона може бути виражена як у грошовій формі, так і у формі зобов\’язань по створенню пунктів збору старих авто і виробництв із їх утилізації.

На думку експертів Всеукраїнської асоціації автоімпортерів, завдяки скасуванню коефіцієнтів знизяться ціни на автомобілі й активізується ринок продажу автотранспортних засобів.

За даними експертів AUTO-Consulting , після набрання чинності Законом «Про утилізацію транспортних засобів» в Україні виросли продажі б/в машин на внутрішньому ринку. За їх даними, вони зросли на 60% порівняно з 2012 роком.

Українські виробники автотранспортних засобів у 2012 році випустили 76,281 тис. автомобілів і автобусів, що на 27,1% менше, ніж за 2011 рік, у тому числі 69,687 тис. легкових автомобілів (на 28,6% менше), 3,359 тис. автобусів і тролейбусів (на 10,1% менше) і 3,235 тис. вантажних і комерційних автомобілів (на 2,9% менше).

Із 69,685 тисяч виготовлених в Україні легкових автомобілів на внутрішній ринок в 2012 році було поставлено 42,755 тис. од.

Постачальниками імпортних машин за підсумками 12 місяців 2012 року стали 66 країн, штучний обсяг становив майже 205,0 тис. легкових автомобілів, сумарна вартість яких оцінюється аналітиками в 3,247 млрд. дол. США.

У 2012 році, як і в минулі роки, основним постачальником на український авторинок була Росія — 37,5 тис. автомобілів з митною вартістю 333,7 млн. дол. США. Крім істинно російських брендів Lada і УАЗ, Росія виробляла у себе та експортувала в Україну автомобілі KIA, Hyundai, Renault, Volkswagen і Peugeot.

Товарна пропозиція на ринку легкових автомобілів у 2012 році становила 247,7 тис. авто, а з урахуванням збільшення товарного запасу на 35,2 тис. автомобілів, що сформувався на початок 2012 року, — понад 282 тис. од.

За оцінками асоціації «Укравтопром», платоспроможний попит на первинному ринку легкових авто в 2012 році сягнув позначки 243,0 тис. од., в результаті чого перехідний запас автомобілів, призначених для реалізації, в 2013 році збільшився ще на 4669 од.

Зокрема, за сім місяців 2013 року на первинному авторинку країни було реалізовано і зареєстровано 207,7 тис. автотранспортних засобів, що на 6% більше, ніж аналогічний показник минулого року. При цьому кількість первинних реєстрацій легкових автомобілів знизилася на 5%, а автобусів — на 1%. Таким чином, загальне зростання ринку було сформоване збільшенням попиту на комерційні автомобілі, яких було продано на 33% більше, ніж у 2012 році.

Частина нової техніки в загальних продажах на первинному ринку за видами автотранспортних засобів виглядає таким чином: у частині легкових автомобілів нова техніка займає 96%, в комерційному сегменті — лише 11%, на автобусному майданчику — 56%.

Про це йдеться в Інформаційному бюлетені КМУ.

peredplata