Інформація від Міндоходів у Чернівецькій області

Прес-служба Міндоходів у Чернівецькій області надає наступні нагадування та повідомлення для платників.

Вітчизняні підприємці та іноземні інвестори відтепер мають єдиного адресата, який відповідає за якісний сервіс в адмініструванні податків

Саме так, під час засідання за «круглим столом» з представниками бізнесу та громадськості Буковини, відзначив головну новацію – об’єднання податкового та митного відомств в єдине Міністерство, в.о. начальника Головного управління Міндоходів в Чернівецькій області Олексій Юрійович Тімарцев.

Презентуючи основні пріоритети роботи і переваги від створення Міністерства доходів і зборів України та його регіонального управління Олексій Тімарцев заявив: «Це важлива інституційна реформа, яка цілком відповідає загальносвітовим і, в першу чергу, європейським трендам, що забезпечить удосконалення системи адміністрування податкової системи України, якісне обслуговування платників із застосуванням новітніх технологій, спрощення документообігу та дозволить мінімізувати витрати часу представникам бізнесу на спілкування з державою, і максимум – на основну діяльність. Ми не експериментуємо наосліп – інновації та інформаційні технології стануть основою удосконалення нашої діяльності».

В.о начальника Міндоходів Буковини акцентував увагу присутніх, що Міністерство доходів і зборів – є адміністратором податків і зборів, а визначає податкову і митну політику, як і раніше, Міністерство фінансів. Цей баланс закладений, щоб не допустити будь-якого зайвого фіскального тиску на бізнес.
Олексій Юрійович підкреслив, що на виконання доручення Президента щодо зменшення тиску на бізнес Міністерство доходів і зборів переорієнтувало роботу з виявлення та розслідування правопорушень в межах ризикоорієнтованої системи моніторингу. Тобто, максимальна увага приділятиметься аналітичній роботі із мінімальним втручанням у справи сумлінних платників податків.

Про основні напрямки роботи та хід процесу реорганізації Чернівецької митниці розповів Юрій Петрович Черниш – в.о.начальника Чернівецької митниці Міндоходів. Юрій Петрович зауважив, що об’єднання функцій дає можливість підвищити ефективність управління процесами адміністрування податків і зборів, суттєво зменшити кількість перевірок суб’єктів господарювання та підвищити ефективність контрольно-перевірочної роботи. Також запевнив, що втрата колишнього статусу не спричинить незручностей у проведенні митних операцій, адже, як і раніше, пріоритетом у роботі митних органів залишається безумовне виконання Митного кодексу України.

Наприкінці зустрічі від керівника Міндоходів краю аудиторія отримала інформацію і про роботу територіального органу, зокрема йдеться, що 21 травня 2013 року Головне управління Міндоходів у Чернівецькій області розпочало свою діяльність. Відповідно, реорганізовані і місцеві податкові інспекції. На Буковині створено 4 об’єднаних державних податкових інспекцій Головного управління Міндоходів (Сокирянська, Кіцманська, Новоселицька та Хотинська ОДПІ) і 5 державних податкових інспекцій Головного управління Міндоходів (у м.Чернівцях, у Вижницькому, Глибоцькому, Путильському та Сторожинецькому районах).

Промовець зауважив, що платники Чернівецької області, як і раніше, отримують якісне податкове супроводження, а також ряд митних послуг в 13 сервісних центрах, які в минулому році були відкриті в інспекціях регіону та мають можливість користуватися всіма сервісами Міндоходів України, а для отримання інформація про роботу відомства, його офіційним сайтом (minrd.gov.ua). Також, продовжує свою роботу для платників і Акредитований Центр сертифікації ключів, який безкоштовно видає електронні ключі.

Вирішили припинити діяльність, що підлягає патентуванню, подайте відповідну заяву

Головне управління Міндоходів у Чернівецькій області повідомляє, що у разі якщо суб`єкт господарювання бажає припинити діяльність, що підлягає патентуванню, йому необхідно повідомити про це відповідний територіальний орган Міністерства доходів і зборів України. Зробити це необхідно письмово до 15 числа місяця, що передує звітному.

Тобто, останнім днем подання письмового повідомлення про припинення такої діяльності є 14 число місяця, що передує звітному.

Нагадуємо, що юридичні особи та фізичні особи – підприємці, які надають побутові послуги, реалізують товари у пунктах продажу, здійснюють торгівлю валютними цінностями та діяльність у сфері розваг, зобов’язані сплачувати збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності. З метою здійснення такої діяльності суб’єкт господарювання повинен придбати торговий патент шляхом подання заявки до органу Міндоходів за місцем сплати збору.

Порядок та строки сплати збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності визначено ст. 267 Розділу XII Податкового кодексу України.

Якщо громадянин купив земельну ділянку, земельний податок
сплачується у році її придбання

При отриманні від Центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку орган Міндоходів здійснює нарахування сум земельного податку починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності, та надсилає податкове повідомлення-рішення такій фізичній особі.
Податок підлягає сплаті протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Порядок нарахування та сплати земельного податку фізичним особам регулюється статтями 286 та 287 Податкового кодексу України.

Приватний підприємець не може використовувати для підприємницької діяльності поточний розрахунковий рахунок, раніше відкритий як на фізичну особу

Фізичні особи мають право відкривати рахунки для забезпечення своєї господарської діяльності і власних потреб у будь-яких банках України відповідно до власного вибору (поточні розрахункові рахунки фізичних осіб – підприємців; поточні розрахункові рахунки фізичних осіб – резидентів, які не є підприємцями). Це передбачено п.1.3 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року № 492 (далі – Інструкція),

Особа, що відкриває рахунок фізичній особі (власник рахунку/представник власника рахунку/фізична особа, яка відкриває рахунок на користь третьої особи), зобов’язана письмово повідомити банк про наявність або відсутність у власника рахунку статусу підприємця або особи, яка провадить незалежну професійну діяльність (п.1.13 Інструкції).

Забороняється використовувати поточні рахунки фізичних осіб для проведення операцій, пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності (п.7.7 Інструкції).

За поточними рахунками в національній валюті фізичних осіб – резидентів здійснюються всі види розрахунково-касових операцій відповідно до умов договору та вимог законодавства України, які не пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності (п.7.8 Інструкції).

Підприємцю не відмовлять у видачі Свідоцтва платника єдиного податку, якщо заявлені види діяльності не відповідають реєстраційним даним
Невідповідність видів діяльності, вказаних у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування, видам діяльності, які зазначенні в реєстраційній картці фізичної особи – підприємця, не є підставою для відмови у видачі свідоцтва платника єдиного податку.

У пункті 299.9 ст.299 Податкового кодексу України встановлені виключні підстави для відмови у видачі суб’єкту господарювання свідоцтва платника єдиного податку:
1) невідповідність такого суб’єкта господарювання вимогам ст.291 глави 1 розділу ХIV ПКУ;
2) наявність у суб’єкта господарювання, який утворюється в результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;
3) недотримання вимог пп.298.1.4 п.298.1 ст.298 ПКУ.

Прес-служба Головного управління
Міндоходів у Чернівецькій області

peredplata