Мешканцям Хотинщини влада обіцяє вирішення питання стосовно здешевлення вартості проїзду.

Нещодавнє соціальне збурення буковинців, котрі користуються послугами приватного перевізника та щоденно дістаються до обласного центру з сіл Рідківці та Топорівці та у зворотньому напрямку, можна зрозуміти. Адже з початку червня нинішнього року людям доводиться викладати за проїзд замість звичних 4 гривень аж вдвічі більше. Пояснення директора підприємства – перевізника пана Снігура, за словами пасажирів, доволі банальне: саме з 1-го червня вартість проїзду у приміських та міжміських (внутрішньо обласних) маршрутах, мовляв, зросла, а на додачу управління ДАІ заборонило користуватися ледь не аварійним мостом через ріку Прут у районі вулиці Московської олімпіади, і тому змінився маршрут.
Нагадаю, що раніше маршрут постійно здійснювався з Кемпінгу по вулиці Московської олімпіади через міст мимо водоканалу, з 1-го червня почав здійснюватися через Калинівський ринок та Стару Жучку. У зв’язку з цим додався, звісно, і кілометраж. Перевізник перед людьми розводив руками – мовляв, бензин також дорогий, так що мусите змиритися. При цьому люди обурювалися, що дії пана Снігура є непрозорими, а коли він з ними не радиться , шукатимуть іншого, достойнішого перевізника, для якого думка громади має неабияке значення.
Згодом з’ясувалося, що станом на 11 червня цього року про зміну маршруту сполученням «Чернівці – Топорівці» нічого не було відомо і в облдержадміністрації. Про це тоді заявляв у розмові з нашим кореспондентом директор департаменту інфраструктури Андрій Павлюк. То виходить, що все відбулося самовільно? В УДАІ УМВС області зауважили, що паспорт маршруту за подання пакета документів перевізника, котрий виграє конкурс на перевезення пасажирів, розробляє Всеукраїнська асоціація перевізників, а автоінспекція лишень погоджує паспорт руху, але вже після перевірки правильності виставлених аварійно-небезпечних ділянок та відповідних дорожніх знаків. За відхилення від визначеного маршруту лише з 20-го травня по 10 червня працівники ДАІ склали 84 протоколи на водіїв пасажирського транспорту… Стосовно ж моста через Прут по вулиці Московської олімпіади, то він насправді є аварійно-небезпечним і у випадку, якщо автобус з пасажирами важить більше, ніж 5 тонн, рух по ньому заборонено.
Тож битва за повернення людям нехай і офіційно дорожчого, але старого маршруту триває й досі. За словами Андрія Павлюка, наразі тривають роботи з обстеження цього моста за спеціально виділені кошти, готується експертний висновок. Директор департаменту інфраструктури ОДА каже, що вже розглядалися навіть пропозиції стосовно переведення цього стратегічного об’єкта в пішохідний, однак зараз це зовсім недоцільно. Тож, скоріш за все, міст будуть укріплювати і він стане «обмежено-працездатним». А поки що працівники департаменту разом з депутатами обласної ради розглядають питання про використання перевізником за вказаним маршрутом автобусів значно менших, вага яких разом з пасажирами не перевищувала б допустимого рівня. Він начебто погодився, однак скільки часу потрібно буде, аби продати великі транспортні засоби та придбати менш габаритні, поки невідомо. Чиновники припускають, що не менше, ніж 1-2 місяці. Поживемо-побачимо, а тим часом основна маса буковинців, колишніх користувачів маршруту «Чернівці – Топорівці» дістаються до обласного центру та звідти додому тими транспортними засобами, які вважають більш вигідними.
Наталія БРЯНСЬКА

peredplata