ЗМІНИ В ПОРЯДКУ НАДАННЯ СУБСИДІЙ

Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» внесені зміни до попередніх постанов КМУ, які регламентували порядок призначення житлової субсидії.
Призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів – заяви та декларації.
Запроваджуються спрощені форми заяви та декларації про доходи і витрати осіб для звернення за субсидією. Усі інші відомості, які необхідні для призначення житлових субсидій (а саме: про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами) надають організації, які надають ці послуги, на запит структурних підрозділів із питань соціального захисту населення.
Також запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих заявником даних. При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься структурними підрозділами з питань соціального захисту населення вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.
Кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв у квітні та жовтні 2015 року отримає спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії.
Підприємства, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення мають забезпечити виготовлення бланків заяви та декларації і доставку їх до споживачів разом з рахунками на оплату послуг.
Скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій (крім здійснення одноразової дороговартісної покупки на суму понад 50 тис. гривень):
– наявність у власності двох житлових приміщень;
– наявність у власності двох автомобілів;
– наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;
– здача в найм житлового приміщення;
– здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів.
Запроваджується надання субсидії на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням.
Кому призначається субсидія?
Субсидія призначається одному із членів домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації, або особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, і на яку відкрито особові рахунки із оплати житлово-комунальних послуг (далі – орендар). Право на отримання житлових субсидій мають домогосподарства, у яких витрати на оплату житлово-комунальних послуг, виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами, перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.
Куди і як подаються документи?
З питання призначення житлової субсидії необхідно звертатися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації. Документи для призначення субсидії можуть бути надіслані до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення поштою. Для призначення житлової субсидії застосовуватимуться доходи за попередній календарний рік без урахування сплачених податків.
Після закінчення терміну отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення здійснюватимуть розрахунок субсидії на наступний період автоматично. Для цього вони збиратимуть необхідну інформацію без звернення громадянина і прийматимуть рішення щодо призначення (непризначення) субсидії цим домогосподарствам та письмово інформуватимуть про прийняте рішення громадян, які зверталися.
Усі члени домогосподарства дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доходи, витрати, що необхідні для призначення житлової субсидії.
У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг), заявник зобов’язується у місячний термін повідомити структурний підрозділ з питань соціального захисту населення.
Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.
Начальник Чернівецького міського управління юстиції Світлана АФОНІНА

peredplata