Сплата земельного податку має стати фінансовою основою наповнення місцевих бюджетів

Сплата земельного податку має стати фінансовою основою наповнення місцевих бюджетів
Проблема пошуку додаткових резервів наповнення місцевих бюджетів стає дедалі актуальніше. Ефективність структурних перетворень та загальний стан розвитку на місцях залежить від того які бюджетні ресурси отримають у своє розпорядження місцеві органи влади. Основним джерелом має стати сплата земельного податку – про це зазначив заступник начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Іван Миколайович Матіос.

Іване Миколайовичу? При поданні першої декларації про сплату земельного податку (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Чи необхідно щорічно поновлювати таку довідку ?

Згідно з п. 286.2 ст. 286 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями, далі – ПКУ) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається лише у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Необхідно наголосити ,що неподання платником плати за землю разом з податковою декларацією за звітний період такої довідки (витягу) не є підставою для відмови у прийнятті податкової декларації з плати за землю.

Яка тенденція на теренах області проведення грошової оцінки землі? Яким чином оприлюднюють свої рішення органи місцевого самоврядування?

Згідно статті 18 Закону України “Про оцінку земель” нормативна грошова оцінка земель в межах населеного пункту незалежно від цільового призначення земель проводиться не рідше одного разу на 5 – 7 років в залежності від рівня фінансування (платіжоспроможності) органів місцевого самоврядування.

Згідно інформації Головного управління Держземагенства у Чернівецькій області відповідно до статті 13 Закону України “Про оцінку земель” на початок 2013 року завершено проведення первинної грошової оцінки на всій території області стовідсотково у всіх 417 населених пунктів.

Крім того, згідно п 271.2. статті 271 ПКУ рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Чи змінився порядок подання документів на землю для колишніх платників фіксованого сільськогосподарського податку – з 1 січня нинішнього року платників єдиного податку четвертої групи?

Відповідно до п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПКУ сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року контролюючому органу за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок перелік документів, зокрема відомості (довідку) про наявність земельних ділянок.

У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

При цьому додаток “Відомості про наявність земельних ділянок”, який є невід’ємною частиною податкової декларації, заповнюється платником єдиного податку четвертої групи на підставі документів, що підтверджують право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі договори оренди земельної частки (паю) або на підставі інформації, отриманої від територіальних органів Держземагенства України та/або Державної реєстраційної служби України.

Відомості (довідка) про наявність земельних ділянок як окремий документ до контролюючих органів не подається.

Задля спрощення процедури адміністрування платежів за землекористування юридичними особами ми отримали у Держземагенстві у Чернівецькій області грошову оцінку сільськогосподарських угідь в розрізі категорій земель та адміністративно-територіальних одиниць станом на 01.01.2015 року і цією інформацією можуть скористатися усі територіальні органи ДФС Буковини.

Також, хочу роз’яснити, що платникам немає необхідності щорічно звертатися до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з метою отримання відповідних довідок та витягів. Це не стосується – у разі якщо це не новоутворений суб’єкт – землекористувач чи не змінилася грошова оцінка землі або площі земельних ділянок.

peredplata