Мунтян каже, що міст в Атаках та Звенячині могли зробити ще в 2010 році

Мунтян каже, що міст в Атаках та Звенячині могли зробити ще в 2010 році

Заява голови обласної організації

партії ВО «Батьківщина» Івана Мунтяна

Днями Буковина втратила безперебійний зв’язок з рештою України – аварійний міст через Дністер, який сполучав Чернівецьку область з Хмельницькою і всією країною, частково провалився. Аж це нарешті спонукало «проФФесіоналів» від влади вжити заходів щодо безпеки людей. Заходи – «потужні»: міст просто перекрили зовсім. Не на загал це мотивують тим, що перекривши міст, вдасться «вибити» більші кошти на його ремонт. Насправді ж давно можна було його врятувати, обійшовшись у менші кошти і не доводячи до катастрофи.

Як депутат обласної ради від партії, якій громада Буковини віддала свої голоси на місцевих виборах, я вимагаю від влади усіх рівнів забезпечити безпеку людей на дорогах і мостах краю! Хто-хто, а я особисто знаю точно: привести їх до ладу цілком можливо. Потрібне лише бажання зробити щось для людей, а не для власних кишень.

Історія питання мосту в с. Атаки Хотинського району тягнеться від 2008-го року, коли на більш ніж 30-літній, ніколи не ремонтований міст нарешті звернула увагу влада. Це був Уряд Юлії Тимошенко. Тоді, одразу ж після повені, Службою автомобільних доріг у Чернівецькій області під моїм керівництвом стан мосту був детально обстежений. З моєї ініціативи були надіслані заяви до Укравтодору, Міністерства транспорту, Уряду. До області терміново відрядили експертів з Технічної ради Укравтодору. Вони здійснили експертизи моста, спеціалізоване підприємство обстежило стан опор, фахівці оцінили загальну картину цієї споруди. Була визначена сума, необхідна на її ремонт, і навіть підрядні організації, які запропонували свої варіанти капітального ремонту мосту без зупинки руху по ньому. Тоді це було цілком можливо – ремонтувати міст так, як це роблять у всій Україні, у сусідній Румунії, у Європі. Планувалося робити спочатку одну його половину, потім другу, з встановленням світлофора, який регулював би рух транспорту по мосту. Особливих незручностей людям це б не принесло. До речі, тоді йшлося і про ремонтні роботи мосту через Дністер у с. Звенячин – на межі з Тернопільською областю (там ситуація не набагато краща за ситуацію з мостом в Атаках, але до катастрофи ще не дійшло за рахунок меншу інтенсивність руху транспорту). Адже Уряд Тимошенко розподіляв кошти залежно від кілометражу потребуючих ремонту доріг. Зараз маю інформацію про те, що фінансування ремонту доріг Західної України настільки мізерне, що можна швидше говорити про ігнорування, аніж про господарювання.

2009-го Чернівецька область мала всі технічні висновки по мосту в Атаках, як і по мосту в Звенячині. У планах на 2010 рік був його капітальний ремонт. Ми мали цілком реальний і фінансово обґрунтований намір оперативно вирішити цю проблему для області. Але відколи в Україні змінилася влада – замість капремонту маємо повне закриття мосту!

Поки міст закритий – увесь (!) транспорт, який іде з центру України в область, змушений страшними, розбитими дорогами (а вони і по прямій, і в об’їзд однаково страшенні) здійснювати об’їзд і подовжити шлях до нашої області на 100 км. Автобус до Києва, який кілька днів узагалі не виходив на маршрут, їхатиме на 3 години довше. Катастрофічна ситуація з мостом уже спричинає подорожчання продуктів харчування, які доставляються в край з протилежного боку Дністра.

Як керівник Служби автомобільних доріг в області при Кабміні Тимошенко, відповідально заявляю: до катастрофічного стану міст був доведений цілковитою бездіяльністю як місцевої, так і центральної влади в цьому напрямку. Абсолютно байдуже ставлення влади до ситуації яскраво підтверджує один факт: коли міст закривали, голова Чернівецької ОДА М.Папієв був у театрі і дивився оперету… Які ще можуть бути коментарі до цього?

На так давно в області була проблема з іншим мостом, значно меншого масштабу, районного. Це був міст у Сторожинці. Його теж не ремонтували, незважаючи на всі благання людей, заклики депутатів, депутатські звернення і запити. Більше того, провладна більшість в облраді навіть не хотіла підтримати депутатські запити опозиції. Аж поки з аварійного мосту не зірвалася вниз людина. Чоловік загинув. Таке ставлення до наших депутатських запитів – на кожній сесії, включно з останньою. Ініціативи опозиційних фракцій, зокрема й мою пропозицію звернутися до Укравтодору щодо катастрофічного стану буковинських доріг вперто ігнорують фракція влади і її сателіти. Невже вони вважають, що стан наших доріг задовільний?

Що ще має статися на великих мостах Західної України, аби влада звернула на них увагу???

Світлина Молодий буковинець

peredplata