Енергетичний колапс на Глибоччині

Енергетичний колапс на ГлибоччиніСаме так називають окремі мешканці Глибоцького району ситуацію, що склалася останнім часом з надання їм районним РЕМом послуг з електропостачання та розрахунками за нього. Оскільки правду в абонвідділі цього підприємства знайти непросто, глибочани масово звертаються до редакції нашого часопису.

— До недавнього часу я сплачував за спожиту електроенергію таким чином: 75 кВт/годин — на пільгових умовах, решту – за тарифом «до 150 кВт/годин», — розповідає ветеран міліції з смт. Глибока Георгій Годорог. — А зараз у надісланому мені РЕМом рахунку за квітень значиться зовсім інша пільга — лишень 45 кВт/годин, невідомо ким і з якої причини встановлена. А оплата понад ліміт (150 кВт/год.) за цим рахунком з якогось дива склала 46 кВт/годин, хоча насправді за лічильником «накрутило» всього 116 кВт/годин. Чому я маю переплачувати понаднормово за те, чого насправді не використав? Пояснити причину таких новацій керівник абонентного відділу відмовляється навідріз…

Мешканці с. Чагор взагалі не можуть зрозуміти, що у них коїться з електрикою. Тут досить часто просто знічев’я вимикають електропостачання, і люди вже поміж собою сміються: мовляв, на Цецино у Чернівцях віє вітер, а у Чагрі світла нема… Крім того, у багатьох місцях обвисли дроти, а простежити за цим нікому, незважаючи на численні заявки. А за зовнішнє освітлення до сільради надійшли такі рахунки, що керівник громади за голову береться…

Непереливки селянам і з освітленням власних помешкань. Бо ра-ніше вони постійно та вчасно платили за спожиту енергію щомісяця за абонентськими книжками, не маючи при цьому жодного клопоту. Та раптом у квітні «Ощадбанк» відмовив людям у прийомі сплати в звичному для них форматі – мовляв, є вказівка з Глибоцького РЕМу не приймати платежі за виписаними вручну рахунками. Це означало, що відтепер чагорці сплачуватимуть за електроенергію за надрукованими рахунками, котрі має приносити контролер у певні терміни, попередньо знявши покази лічильника. Але контролера у квітні не було, відповідно не було й друкованих рахунків.

— Контролер з’явилася 18 травня, — зі сльозами на очах розповідає Вероніка Кожокар. – Рахунку не принесла та сказала, аби ми заплатили за світло без нього (?!) До того ж, ми отримали повідомлення про… заборгованість у 600 гривень та попередження про негайне від’єднання енергопостачання у випадку несплати, передбачне п.п. 27, 35 Правил користування електричною енергією для населення. Насправді ж за два місяці наша родина використала електро-енергії не на зазначену у попередженні суму, а втричі менше. Жодних пояснень від працівників Глибоцького району ми не отримали, бо там зазвичай кидають слухавку. І до кого тепер звертатися, до Бога?…

У Вероніки Петрівни ще одна справа є до працівників терито-ріального району електричних мереж – виконавши вказівку про перенесення лічильника у доступне для контролерів місце, жінка вже два місяці не може до-проситися, аби цей лічильник… опломбували.

З проблемою невчасної сплати послуг енергетиків не зі своєї вини та, як наслідок, заборгованості, але вдвічі, а то й утричі вагомішої, аніж насправді, зіштовхнулася більшість (чи не всі) мешканців с. Чагор: Дмитро Руснак, Степан Ковальчук, Наталя Кміть, Василь Унгурян, Ольга Руснак, Троян Гудима, Віоріка Канчук, Штефанія Чоропіта, Мар’ян Морар, Степан Чоропіта, Ірина Морар, Вероніка Куцак, Костянтин Свірід, Валентина Факас, Маргаліна Луцак, Андрій Дубець, Дмитро Мороз, Георгій Козюк, Віоріка Лягу, Степан Андоній, Микола Щербань, Василь Косташ, Віктор Спендяк та інші – родини Ковальчук, Данілейко, Кібак, Репчук, Чорней, Сарафінчан, Ворощук…

Обуренню чагорців немає меж – шкода, що нікого з дуже поважних працівників Глибоцького РЕМу не було в редакції, коли за захистом від такого майже дикого, як на нинішній день, сва-вілля півсела приїхало до Чернівців…

Нашому кореспонденту вдалося поспілкуватися з заступником начальника Глибоцького ра-йону електромереж Анатолієм Лукашем. Чоловік зізнався, що морально тяжко стало працювати. Але він неодмінно у першу чергу вимагатиме пояснення у контролера-обхідника стосовно села Чагор. Там, мабуть, якась помилка, раз люди масово скаржаться. Пан Анатолій каже, що не розуміє, чому споживачі не йдуть з претензіями до абонентного відділу. А ще запевняє, що неодмінно втрутиться у перерахунок належної пільгової сплати за спожиту електроенергію пану Георгію Годорогу, бо там вочевидь також сталася помилка. І усе це, мовляв, трапилося через те, що люди не хочуть переходити на друковані рахунки. Зараз уже досягнута домовленість з «Ощадбанком», і вони зможуть заплатити за своїми особовими рахунками – до бази даних будуть внесені контрольні покази та розрахунки. А тим часом незадоволені чагорці вирішили трохи потерпіти та дати час фахівцям виправити помилки, хоча більшість з них переконана, що все це робиться навмисно, аби витрясти з них побільше грошей, бо окремі їхні односельці не без подиву, але таки сплатили вже потрійні нарахування. Та сподіваються, що енергетики не будуть надалі настільки зарозумілими, аби не рахуватися з людьми. Якщо цього не станеться, люди готові до захисту своїх прав, чого б це їм не вартувало. Отож чим закінчиться енергетичний колапс на Глибоччині, повідомимо згодом. Та сподіваємося, що нове керівництво ПАТ ЕК «Чернівціобленерго» проконтролює роботу своїх підлеглих та справді конструктивно допоможе людям.

peredplata