Прикарпатські школярі влаштували “коридор ганьби” вчительці, яка на уроках географії розводила проросійську пропаганду. ФОТО+ВІДЕО

Прикарпатські школярі влаштували “коридор ганьби” вчительці, яка на уроках географії розводила проросійську пропаганду. ФОТО+ВІДЕОУчні школи №2 в Івано-Франківську влаштували вчительці – прихильниці сепаратистів, Путіна і Сталіна – \”коридор ганьби\” і не хочуть більше в неї вчитися.

У франківській ЗОШ №2 скандал – діти збунтувалися проти вчительки географії Наталії Боронило, яка на своїх уроках паплюжила Майдан, учасників війни на Сході і звеличувала Путіна та Сталіна.
Минулої п’ятниці діти почепили на двері кабінету географії, який займає викладачка, плакат “Ні сепаратизму!” А у вівторок влаштували їй “коридор ганьби”, пише Курс.
На “коридор ганьби” вийшли учні паралелей 11, 10 і 9 класів. Для педагогів акція школярів стала несподіванкою.
“Я перейшов сюди вчитися два роки тому. І, на відміну від попередньої школи, зауважив на уроках географії пропаганду. Проросійську пропаганду, – розповідає учень 10-го класу Василь. – Вчитель Наталія Григорівна часто на уроках зачіпала питання, які взагалі не стосувалися теми. Наприклад, висловлювала свої думки про Майдан. Говорила, що ці люди, які були на Майдані, вони нічого доброго не робили. Так само говорила і про людей, які поїхали в АТО. Що ці люди – не герої, що вони воюють самі зі собою, підтримують невідомо кого. А те, що учасники АТО – герої, це було нам нав’язано такими країнами як США і Польща. Що вони вбили нам у голову цю думку і це не може бути ніяка правда”.
Хлопець розповів, що одного разу наважився запитати вчительку, чому вона так думає. Вчителька відповіла, за його словами, що це видно – що це просто люди, які живуть там, на Донбасі, вони повстали, бо не хочуть мати зараз таку владу, яка є.
“Останній місяць говорила практично на кожному уроці або про Росію, або про ситуацію в Україні. Цитувала Путіна”, – каже школяр.
Дитину обурює, що вчителька висловлювалася зі зневагою.
“Вона казала, що українці – це діагноз. Порівнювала нас із приматами. А ще часто порівнювала з курячим задом”, – розказав Василь.

У цьому ж класі вчиться Артур. Влітку минулого року він з родиною переїхав до Івано-Франківська з Донеччини – з міста Макєєвка. “Вирішили переїхати, бо там війна була”, – розповів Артур. Десятикласника також здивувало, що на уроці географії йшлося про політику.
“Уроки географії там, де я вчився, стосувалися предмету, ми ніколи не зачіпали політику. Уроки географії тут: півурока – тема, а друга половина – політика, – порівнює учень. – Мене здивувала розповідь вчительки про те, що війна на Донбасі ведеться через сланцевий газ, бо якась американська компанія хоче його там видобувати. Особисто я не вступав з нею в дискусію. Бо розумів, що я її не переконаю. Нічого не доведу”.
“Наталя Григорівна вчила мене з 6-го класу, підготувала до перемоги на олімпіаді, – розповідає учениця 10-го класу, призерка олімпіад з географії Олеся Кухарик. – В молодших класах вона не зачіпала політичних тем. А в 10-му класі, вже цого року, почала говорити на уроках такі речі – я просто не могла це слухати. Наприклад, про проект “Кримська Каліфорнія”. Наталя Григорівна розповідала, що Росія забрала в нас Крим і таким чином врятувала від США. Бо якби вона цього не зробила, то Крим би забрала Америка. Часто вона виступала за роз’єднання України. Порівнювала Україну з Югославією та Чехословаччиною. Казала, що Україні краще роз’єднатися, це єдиний вихід, який вона бачила з ситуації, яка є зараз”.
За словами дівчинки, на уроках учні старалися дискутували з вчителькою, намагалися сперечатися. “Але вона мала перевагу над нами як вчитель і старалася нас переконувати”, – зауважує Олеся.
“Доки не було Майдану, вона вела дуже добре уроки. А потім щось, напевно, сталося, – пригадує учениця Наталії Боронило десятикласниця Віта. – Вчителька говорила, що Росія – це дуже добра країна, що Путін – прекрасна людина. А у війні, якось сказала вона, ми самі винні. Бо ми захотіли в якийсь Євросоюз, а ми там насправді нікому не потрібні. А от Росія – вона дуже давній наш друг і завжди нам допомагає. Говорила, що українці воюють самі зі своїми. А Путін прислав свої війська, бо хоче нам допомогти”.
“В школі всі учні між собою спілкуються. І неодноразово десятикласники переповідали нам, що Наталя Григорівна говорить на уроках. Цитували такі її фрази як “Сталін – геній”, “українці – це діагноз”, або “кагебісти – це святі люди”. Ми вирішили продемонструвати їй своє ставлення до таких її висловів”, – каже одна з ініціаторів “акцій протесту”, одинадцятикласниця Оксана Пасічник. До речі, школярка – неодноразова переможниця загальноміських олімпіад з географії та історії.
Спочатку 11-класники почепили на кабінет географії Наталії Боронило плакат “Ні сепаратизму!”. Коли вчителька зірвала його, поновили. А через кілька днів разом із 10-ми та 9-ми класами влаштували “коридор ганьби”. “Ми приєдналися, бо хотіли донести вчительці свою думку, висловити, що ми з нею не погоджуємося”, – каже учасник “коридору”, десятикласник Назар Кеніца.
“Ідею “коридору ганьби” ми взяли у Facebook. З репостів, що так зробили студенти Львівського університету щодо свого викладача-сепаратиста. Нас було, може, 50 учнів. Ми зібралися під її кабінетом. Спочатку ми кричали “Ганьба!” Потім вийшла вчителька і спитала, чим це викликано. І одразу пішла по телефон та записувала все це на диктофон. Я їй пояснила, що це викликано її проросійською агітацією на уроках, її антиукраїнською позицією. Вона на це нічого не відповіла, але почала бажати мені щастя, здоров’я і успіхів. Ми хотіли чути хоч якусь від неї відповідь, але нічого не почули”, – розказує Оксана Пасічник.

Школярка стверджує, що ніколи раніше, коли три минулі роки вчилася у Наталії Григорівни, не зауважувала в неї антиукраїнської позиції. І ніхто ніколи не дошкуляв їй, що вона зі Сходу. “Ніхто ніколи не називав її москалькою. Завжди учні ставилися до неї добре, на уроках слухали, старалися взяти її досвід, було цікаво, бо все ж таки вона з іншої частини України. Все змінилося цього року, відколи почалася війна з Росією”, – розмірковує Оксана.
За словами Оксани Пасічник, молодші школярі, яких вчить Наталя Григорівна, дуже важко і болісно переносять всю цю ситуацію. Більшість не хочуть продовжувати вчитися в неї.
“Ні одна дитина цієї школи не переступить більше поріг кабінету, якщо вчителем географії буде Наталя Григорівна. Після всього того, що говорилося. Особисто я вважаю, що тут ніякого вибачення не може бути. Така моя особиста позиція”, – безкомпромісна одинадцятикласниця.
Підлітковий максималізм, сказав би психолог.
Як повідомляли “Вікна”, вчителька Наталія Боронило після учнівського “коридору ганьби” вчинила скандал, заявляючи, що її переслідують за “антивоєнні” переконання, й викликала швидку. Очевидці кажуть, що лікарі швидкої виміряли жінці тиск і запевнили, що з нею все гаразд. Наразі Наталія Боронило – на лікарняному. Після інциденту вона написала скаргу в міське Управління освіти.
Дирекція навчального закладу у свою чергу подала в Управління освіти заяву з проханням створити комісію і об’єктивно розібратися в ситуації, що склалася в школі.

Джерело

peredplata