Буковина потрапила в хіт-парад «членовозів»-2013

Буковина потрапила в хіт-парад «членовозів»-2013Коли Микола Азаров учергове заборонив чиновникам купувати дорогі автівки, ніхто не сумнівався, що без милих серцю «меринів» чиновники все одно не лишаться. Бо Кабмін не наклав вето на оренду персональних таксі.

Заборонити чиновникам орендувати автівки за бюджетний кошт Микола Азаров обіцяв ще в грудні 2011-го. Тоді ЗМІ розтиражували запевнення прем’єр-міністра про те, що він уже розпорядився вдвічі скоротити кількість службових автомобілів. Що ж до «рішення Уряду про заборону оренди автомобілів чиновниками та керівниками державних підприємств», то воно вже готується – переконував Азаров.

І дійсно. Одне розпорядження подібного змісту згодом з’явилося, але йшлося про заборону купувати й орендували легкові автівки «у разі незатвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку». Тобто якщо в річному плані цю послугу попередньо погодили – то можна.

Зараз урядове вето на придбання усіляких розкошів виглядає так. У ньому є кілька безпосередніх лазівок для конкретних установ щодо можливості придбання і автомобілів, і меблів. (Хоча і без цих лазівок деякі чиновники мали глибоко на увазі заборони Азарова.)

Однак є ще одна прогалина, яка дозволяє чиновникам взагалі безперешкодно задовольняти жагу до представницьких автомобілів та ще й з водіями, оплаченими не з власної кишені. Її не забороняв ні Азаров, ні Тимошенко, ні Янукович, ні Ющенко. Це оренда «членовозів».

«Наші Гроші» вибрали із «Вісника державних закупівель» усі тендери на послуги з пасажирських перевезень, послуги з оренди авто і послуги таксі на 2013 р., які були опубліковані за останні три місяці. Саме зараз укладаються річні угоди на перевезення чиновницьких тіл.

До огляду потрапили вже укладені угоди, а також ті, котрі ще проходять тендерні процедури. За допомогою джерела в Мінекономрозвитку нам вдалось дізнатись, які суми закладають замовники на видатки по цим тендерам (які в результаті конкурсних процедур можуть виявитись меншими від очікуваних).
Загалом маємо 92 тендери на оренду автівок з водіями та без них на 97,90 млн грн. (весь перелік укінці).

Менше половини замовників – 38 – чітко вказали марку орендованих авто. Ще 13 вказали лише клас бажаних автівок. При цьому у десяти випадках чиновники замовили, хто б сумнівався, – представницькі автомобілі. Такими, наприклад, має бути рівно половина з 90 транспортних засобів, замовлених «Нафтогазом».

Загалом нам вдалось нарахувати 607 орендованих автівок. Однак це точно не всі. Бо у двадцяти випадках чиновники були настільки «сором’язливі», що не вказали не тільки марку і клас, а навіть кількість бажаних авто. А скільки ще пройшло поза «Вісником державних закупівель» без тендерної процедури просто тому, що сума не дотягла до встановленого порогу?

Також замовники, що орендували відразу кілька автівок, не вказували скільки коштує кожен окремий «членовоз». У випадках, коли кількість авто була відома, нам вдалось порахувати середню вартість оренди за штуку.

Найдорожчими виявились таксі для Мінфіну, який орендував десять «мерседесів» і «фольксвагенів» майже по 600 тисяч гривень за штуку. Сподіваємось, що відомство Юрія Колобова, яке найкраще в Україні обізнане на питанні бюджетної прірви, знає, що робить…

Добра третина замовників у конкурсній документації прописали, якої марки автомобілі вони б хотіли. І, як на нашу думку, у своєму виборі чиновники виглядали, як персонажі відомого анекдоту. Тобто балувані.

Найпопулярнішими «членовозами» виявились Toyota Camry, їх орендовано 55 штук.

Ну другому місці – Opel Omega (30 шт). Це, як і Тойота Камрі, – автомобіль бізнес-класу.

Третю сходинку поділили престижні версії Merсedes-Benz та позашляховики різних марок (чотири Toyota Land Cruiser, одна Toyota Prado решта – некласифіковані об’єкти) – по 17 штук. При чому Луганському облсуду припекло мати позашляховик 2010-2013 р.в. Тобто випущений тоді, коли в Україні вже діяла заборона на придбання дорогих авто для державних установ, введена урядом Юлії Тимошенко в розпал фінансової кризи 2008 року.

Окрім цього чиновницька фантазія поширювалась на таксі марки Audi A8L (не стримався Фонд держмайна) і Chrysler 300 М (вирішили побавити себе керівники Києва та Чернівців). А, і мало не забули. Запорізька облрада вже другий рік підряд замовляє лімузин.

А взагалі, забаганки бувають різні. Наприклад, Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків Мінтрансзв’язку в обов’язковому порядку знадобилось авто саме зі шкіряним салоном. А на Полтавщині вирішили закріпити за головою облради невідомо які, але аж цілих дві автівки.

Зрештою, навіть мінівени чиновники хочуть бізнес-класу: Київській облраді треба Volkswagen Caravellе, а Донецькій – Volkswagen Shuttle та Мultivan.
Але найбільше в цьому гнітить те, що чиновники ладні викинути на річну оренду такі гроші, що за них уже можна було б ті машини купити. І не одну.

Департамент транспорту Харківської міськради, наприклад хоче два седани Chevrolet Lacetti. Платити за це буде без копійок 400 тис грн. А в офіційного дилера таке авто коштує 116 тис грн. Тобто три штуки можна було придбати, і ще б на бензин лишилося. У тій же Харківській міськраді Департамент спортивних іміджевих проектів та маркетингу за 249 тис грн. орендував якусь невідому машину – ще пару тисяч докласти і вже можна було б купити Toyota Camry. А ще у Харкові якась своя ієрархія, бо Департамент праці та соцполітики їздитиме на старій Волзі (ГАЗ 3110, перестали випускати ще в 2005р.).
Підсумовуючи повторимо – ми знайшли в «ВДЗ» лише невеличку частину грошей, яку різнокаліберні чиновники виймають з наших кишень на персональні таксі. Мова йде про дуже нематеріальну річ – комфортну їзду на роботу.

Оскільки жодне з політичних угрупувань, які були при владі в Україні за останні 20 років, не робило навіть спроби зкинути це ярмо з ший платників податків, то маємо ознаки конвенціональної змови між владою і опозицією у питання комфорту. Пам’ятаєте, як Микола Янович тільки но повернувшись у крісло прем’єр-міністра у 2010 році, вивалив на адресу клятої «папєрєдніци» купу звинувачень у доведенні економіки до кризи? Так він тоді для ілюстрації використав лише один приклад: «Основний службовий автомобіль прем’єр-міністра несправний. Який порядок може бути в країні, якщо автомобіль прем’єр-міністра несправний?»

Тобто Азаров оцінює рівень управління країною за станом автомобіля. Так може забрати у всіх чиновників саму можливість використання службових авто? Щоб дивились на життя не через тоноване вікно персонального «членовоза», а з машини, за яку він заплатив з власної кишені. Як то роблять пересічні українці, які самі собі купують автомобілі, і їздять ними на роботу без жодних водіїв та бензину, оплаченого коштом роботодавця.

Леся Іванова

«Наші Гроші»

Буковина потрапила в хіт-парад «членовозів»-2013

Про решту зірок хіт-параду дивіться на сайті \”Наші гроші\”

peredplata