Що робити, коли банк обдурює?

Майже всі громадяни час від часу втрапляють в ситуації непорозуміння з банківськими установами. Навіть якщо відкритих активів у людини – мінімум. Наприклад, \”щезають\” гроші з зарплатного рахунку, виростають у великі борги незакриті кредити, знімається оплата за поточні рахунки, якими людина не користується…

Так що ці всі ситуації – способи банківських махінацій? Чи неуважність клієнта?

Три копійки боргу у тернополянки виросли до 237 гривень

Запитала в касира з банку, скільки маю сплатити, щоб повністю погасити та закрити кредит за телевізор? – розповідає жителька області Галина (прізвище редакції відоме – ред.). – Там назвали суму – аж до копійки. Я дала більше, отримала решту. Та через місяць на мобільний прийшла sms, про мій \”борг\”. Думала – помилка. Але ні, згодом прийшло нове повідомлення де вказали ще більшу суму.

Порада: При виникненні проблем такого характеру люди часто звертаються до юриста чи до начальника банківського відділення. Або просто йдуть сваритися до касира. Це все малоефективні способи, адже касир міг давно змінитися, начальник не відразу розбереться у Вашій проблемі, і, швидше за все, передоручитьб її комусь іншому, що затягне час. А у випадку, коли виявитесь Ви винуватцем проблеми (а банк знайде тисячу причин для цього) час обраховує гроші. Найкраще – звернутися до працівника, який забезпечує обслуговування клієнтів. Якщо у Вас збережені чеки та кредитна угода, то закон на Вашому боці. Якщо ні – то у банку зберігаються всі операції з рахунками на ім\”я клієнта. На запит працівника банку їх можуть знайти.

Не дай себе обдурити. Підготуйся![center]

[/center]

Як показують дослідження, тільки 35% громадян підписують договір після його уважного прочитання і з\’ясування всіх питань, які у них виникли по тексту. Абсолютна більшість (65%) так не робить. Але, що ще більш показово,

тільки 1% опитаних впевнені у справедливому вирішенні спору в разі конфлікту з фінансовою організацією. Причому цей показник жодного разу не піднімався вище 3% протягом останніх трьох років.

У чому причина такої ситуації? Відповідь досить проста: ми поки ще не звикли до того, що фінансових продуктів стає з кожним роком все більше. Що організації, які такі продукти продають вам, є комерційними. Головна мета таких організацій (включаючи ту, в якій працюєте і ви самі і де вам платять зарплату і бонуси) – отримання прибутку. А головне правило будь-якого бізнесу: можеш не платити – не плати (звичайно, в рамках правового поля та чинного законодавства).

Що робити, коли банк обдурює?Є ще дві особливості споживання фінансових продуктів. Перша: як правило, споживачі звертаються за допомогою, коли «біда» вже наздогнала невдалого позичальника, страхувальника або вкладника. У нас немає практики спілкування з фінансовими консультантами до укладення відповідних договорів. Таке спілкування починається з рішення вже існуючих проблем і не завжди закінчується складанням особистого фінансового плану. А це важлива складова життя кожного з нас.

Якщо з вашого банківського рахунку несподівано пропали гроші, не факт, що це справа рук шахраїв

Варто згадати про несплачені податки, штрафи та інших боргах, так як списання могло статися за рішенням держорганів.

Цивільний кодекс (ст. 854) забороняє банку без розпорядження клієнта списувати грошові кошти, що знаходяться на його рахунку, за винятком випадків, коли на то є розпорядження державних органів.

«Банк має право списати гроші з клієнтського рахунку, якщо це прямо передбачено кредитним договором, – розповідає начальник відділу по поверненню простроченої заборгованості Райффайзенбанка Владислав Котельников. – Крім того, якщо у фізичної особи відкрито кілька рахунків, то кредитна організація має право списати грошові кошти в погашення заборгованості з будь-якого з них ».

peredplata