Як нас обслуговують. Борги нізвідки

Дедалі частішають скарги буковинців на надавачів послуг, якими вони користуються у повсякденному житті. То збираються великі черги, і люди в них у буквальному сенсі втрачають свідомість, так і не з’ясувавши своїх проблем; то їх сварять, що не тоді прийшли та пропонують з’явитися у приймальний день. А проблеми не терплять відтермінування. Задоволених же від спілкування з працівниками деяких установ, на жаль, все меншає…

– Я отримав повідомлення про те, що буцімто заборгував МіськРЕМу 106 гривень за спожиту електроенергію, – розповідає чернівчанин Василь Гуменюк з вулиці Халтуріна. – Коли ж пішов з’ясовувати це питання до абонвідділу, що по вулиці Глінки, там відповіли, що ніякої заборгованості немає і що це, ймовірно, помилка контролера. Однак у центральному офісі фірми мене, пенсіонера, учасника війни посилали з кабінета до кабінету, з поверха на поверх (від втоми я заледве не падав) та, так нічого не пояснивши, ще й звинуватили в тім, що я – пільговик. Мовляв, за спожиту енергію сплачую менше за інших людей та щось мені не подобається. Незважаючи на те, що я представив квитанції про регулярну оплату за електроенергію за останніх три роки, мені так і не пояснили, звідки взявся цей борг. Допоможіть розібратися у моїй проблемі – адже зі мною ремівці навіть розмовляти не хочуть – винен і все. Я ж не заслуговую такого приниження, навіть соромно вже перед родиною.

Інша чернівчанка – Артемізія Диченко з вулиці Стрийської ніяк не може позбутися не свого боргу також – на суму 600 гривень (газета «Час» ч. 16 за 14 квітня цього року). За адресою, де проживає та зареєстрована ця жінка, звідкись взявся ще один «абонент» (хоч пенсіонерка стверджує, що ніхто більше, окрім недавно померлого її чоловіка там не проживав та не проживає досі, є й підтверджуюча довідка з територіального КЖРЕПу) та ще один особовий рахунок. Спочатку цей рахунок з боргом надходив поштою на її адресу, але на чуже прізвище, а згодом літню жінку стали тероризувати, як вона сама стверджує, зазначаючи таки її прізвище.

– На мене навіть до суду подали, як на злісного неплатника за спожиту енергію, – плакала, чергового разу завітавши до редакції, Артемізія Теофілівна. Два місяці тому Шевченківський районний суд визнав мене невинною – у судовому засіданні було доведено, що боргів не маю. Та яким же було здивування, коли вже через певний час після судового рішення контролер приніс повідомлення про той самий 600-гривневий борг. Куди мені вже звертатися? Чому працівники МіськРЕМ не розберуться з цим боргом, як належить? Врятуйте мене від несправедливості, благаю вас…
Не зрозуміло й справді, що заважає працівникам поважної організації належно та фахово, а не поверхово з’ясовувати обставини скарг та пропозицій, що надходять від абонентів. Навіть, коли вони не праві – саме спеціалісти мали б спрацювати так, аби люди не нарікали на їх роботу.

– Система роботи у цій галузі трохи складна, – зазначає начальник територіального представництва НКРЕ у Чернівецькій області Анатолій Маляр. – Процес списання боргів, коли вже доведено, що їх немає насправді, здійснюється через засідання правління (1 раз в квартал – Н. Б.). Тому бувають випадки, коли у проміжках між засіданнями борги ще рахуються за тим чи іншим абонентом. Іноді й нам доводиться втручатися. Стосовно конкретних скарг до газети – пропоную цим абонентам звернутися до представництва (вул. Шептицького, 23) у зручний для них час зі всіма доказовими документами, і їхні проблеми будуть вирішені.

У найшвидшому вирішенні проблем скаржників запевняє і заступник керівника РЕМ з питань енергопостачання Тарас Волошин. За місцем проживання Василя Гуменюка виїде інженер підприємства, все перевірить та проведе належне роз’яснення. Мовляв, біда споживачів у тім, що вони неправильно розраховуються за спожиту електроенергію. Бо змінюються тарифи, та й розрахунковий період впливає на оплату. Саме тому платити слід за виставленими рахунками, а не самотужки. А стосовно Артемізії Диченко – наразі юристи, очевидно, не передали рішення суду про скасування боргу. Як лишень цей документ надійде за призначенням – претензій до жінки не буде.

Що ж, щиро віримо в це і ми. А також в те, що працівники МіськРЕМу якісніше проводитимуть роз’яснювальну роботу щодо оплати за спожиту електроенергію за нинішніми вимогами та правилами. І що борги нізвідки невдовзі будуть ліквідовані спільними зусиллями і споживачів, і надавачів послуг.

Наталія Брянська

peredplata