Чернівецькі школярі отримають якісніші знання від вчителів-пенсіонерів – результат дослідження

Які чернівецькі школи є лідерами ЗНО, які показники та фактори відіграють важливу роль у хорошому еквіваленті здачі тесту? Дослідити це питання намагалась аналітика та візуалізація від Агенції журналістики даних Texty.ord.ua «Як чернівецькі школярі здають ЗНО», презентація дослідження відбулась 3 жовтня в Чернівецькій міській раді.
Остап Кучма, аналітик Агенції журналістики даних Texty.ord.ua презентуючи свої дослідження виділив такі фактори впливу на успішність складання ЗНО: обсяг отримуваного фінансування, досвід педагогів, мотивація роботи вчителів, вплив сім’ї. Підрахунки робили на основі рейтингу ЗНО, а саме: освітня статистика, яку збирає Міністерство освіти і науки України (форми ЗНЗ та 83-РВК), текстові бали ЗНО у 2017 році, а також витрати міста на кожен навчальний заклад за 2016 рік.
Остап Кучма розповідає: «Ми взяли всі статистичні дані, які на разі є, по середній освіті у Чернівцях і спробували з’ясувати фактори пов’язані з результатами випускників місцевих шкіл на ЗНО». За словами Остапа Кучми околиці міських шкіл показують гірший результат на тестуванні ніж школи розташовані в центрі міста. Причому школи, де частиною педагогічного складу є пенсіонери –значно вищі показники ЗНО. Аналітик переконаний, що це пов’язано з тим, що з педагогічних вузів випускають неякісних і недосвідчених фахівців. Таку позицію і припущення працівники Управління освіти Чернівецької міської ради сприйняли категорично. Олена Кузьміна заступник начальника Управління освіти у м. Чернівцях вважає, що такі припущення не логічні. Пояснює, що з такою версією можуть не погодитися багато вчителів. І говорити про те, що школи, які знаходяться не в центрі міста мають погані результати дуже ризиковано, адже центральні заклади освіти – в основному ліцеї, або профільні школи, в яких мета навчання і вимоги дещо інші і більш високі ніж у звичайних школах, відповідно фінансування і потреби в них дещо різняться від звичайних шкіл. А говорити, що покоління молодих вчителів не досвідчене, це взагалі не можна. Цим педагогам можливо дещо бракує досвіду, але вони точно працюють за новими методиками на уроках і діти люблять молодих вчителів.
Також на конференції прозвучала версія, що чим більша зарплата вчителя, тим краща успішність учня. Тобто, мотивація роботи вчителя позитивно впливає на успішний результат здачі тесту учнями.
А от версію Остапа Кучми стосовно того, що малозабезпечені родини не можуть дати можливість дітям навчатись у кращих школах міста і відповідно відсутність фінансування дітей теж впливає на результати ЗНО теж поставили під сумнів. Директор школи № 8 у Чернівцях Ірина Савчук, каже: «Що навіть, якщо таким дітям забезпечити безкоштовний проїзд до центральних шкіл міста і змогу навчатись у найкращих школах – це не означає, що діти по-перше підуть в ту школу, а по-друге захочуть краще вчитися, бо це престижна школа. З дітьми треба займатися і за межами закладу, аби досягти хороших результатів. І не важливо чи цим будуть займатися батьки, чи репетитор, або інші організації».

peredplata