Три буковинські школи перемогли в екологічному проекті для школярів Zero Waste School

Три буковинські школи перемогли в екологічному проекті для школярів Zero Waste School

Klitschko Foundation у результаті конкурсного відбору визначив 50 українських шкіл, які візьмуть участь у проекті Zero Waste School. Він покликаний через неформальне навчання школярів та вчителів впровадити культуру сортування відходів у місцевих школах та громадах. Заявки та презентації шкіл приймалися протягом місяця з 18 лютого до 18 березня 2018 року. Учасники власними силами підготували відео-презентації та заповнили відповідну форму на сайті. Проект Zero Waste School підтримує Фундація Coca-Cola.

Переможців обирали за географічним принципом – з кожного регіону по дві-три школи. З 16 по 18 квітня навчання пройдуть 25 шкіл, з 19 по 21 квітня – наступні 25 шкіл. Після закінчення першої частини проекту учасники отримають завдання у травні-червні провести дводенний тренінг для учнів та вчителів своїх шкіл, батьків, де навчатимуть їх правильно сортувати сміття (папір, метал, пластик тощо) та заробляти цим на потреби школи та громади. У вересні школи-учасниці проекту організують Zero Waste Day для місцевої громади.

Серед переможців – школи Чернівецької області: Глибоцький ліцей, смт Глибока та загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№1, м.Сокиряни. «Наша молодь переконана, що ситуацію зі сміттям у нашому місті можна і потрібно вирішувати. Важливо акцентувати увагу на цій проблемі, громадяни міста мають прийняти цю проблему, а його чистота і охайність повинні стати не тільки необхідністю сьогодення, а трендом, модною тенденцією, звичним і приємним явищем назавжди», – розповідає Лариса Георгіївна Пошак, учителька загальноосвітньої школи м.Сокиряни.

Конкурс розширить можливості для молодих людей, допоможе засвоїти нові знання, вдосконалити навички та вміння за допомогою освітніх, лідерських, підприємницьких та технологічних тренінгів. Переможці у рамках проекту пройдуть декілька етапів навчання. Команди візьмуть участь у тренінгу Active Citizens, під час якого навчаться взаємодіяти з іншими представниками місцевих громад, вести перемовини, опанують шляхи вирішення складних ситуацій. На практичному семінарі із управління проектами команди складуть план втілення власного проекту, навчаться прогнозувати ризики, комунікувати зі громадськими організаціями та медіа. Запрошені тренери розкажуть, як долати перешкоди, що трапляються на шляху втілення проектів, дадуть рекомендації, як залучати фінансування для розвитку громад. Професійним досвідом поділяться лідери думок зі сфери екології: як заохотити до громадських ініціатив школярів, які продукти купувати, щоб залишати менше сміття та як можна повторно використовувати речі.

«Вже протягом 15 років ми реалізуємо проекти для молоді, тож знаємо, про що мріють сучасні українські підлітки. Вони живуть у відкритому світі, де немає місця кордонам. Їх хвилюють глобальні питання – технологічні інновації, зміни клімату, конфлікти між державами, від яких залежить прогрес людства. Вони хочуть об’єднуватися з іншими, аби їх вирішувати. Тому ми запускаємо цей проект, який стане платформою для обговорення і втілення ідей, об’єднає дітей і вчителів спільною метою та створить командний дух», – говорить директор Klitschko Foundation Аліна Носенко.

Згідно із соціологічним дослідженням «Молодь України 2015», проведеним GfK Ukraine, лише 2% молоді беруть участь у громадських ініціативах та суспільному житті. Це відбувається через відсутність відповідних навичок та знань, а також – зневіру у тому, що можна реально впливати на вирішення соціальних, економічних та політичних проблем. Проект Zero Waste School має на меті підтримати місцеві громади та додати жителям міст і сіл впевненості у своїй спроможності впливати на життя громади.

Керуючись Цілями Сталого Розвитку ООН, Klitschko Foundation та Фундація Coca-Cola прагнуть забезпечити молодь знаннями, необхідними для впровадження змін і розвитку громад. Проект Zero Waste School відповідає також глобальній цілі компанії Coca-Cola «Світ без відходів» (World Without Waste).

«Світ має проблему упаковки, яка не виникла сама по собі. І тому компанія Coca-Cola оголосила про нову стратегію – до 2030 року допомагати збирати та переробляти таку ж кількість упаковки, яку випускає на ринок. Такі проекти, як Zero Waste School, покликані допомогти споживачам зрозуміти, яку упаковку, як і де можна переробити. Спільно ми ми зможемо подолати цю проблему та залишити її у минулому», – говорить директор зі зв\’язків з громадськістю «Кока-Кола Україна» Олеся Жулинська.

peredplata