Звернення за пенсією незалежно від місця проживання чи реєстрації

Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 27.12.2005 №1566/11846 (далі – Порядок подання документів), передбачено, що заява про призначення пенсії може подаватися особами до органів Пенсійного фонду за місцем реєстрації, фактичного проживання або за місцезнаходженням підприємства, установи або організації, де працює заявник.

Водночас, постановою правління Пенсійного фонду України від 14.12.2015 №25-1 «Деякі питання впровадження електронних пенсійних справ на базі централізованих інформаційних технологій», зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 28.12.2015 за №1645/28090 (з урахуванням змін, внесених постановою правління Пенсійного фонду України від 27.05.2016  № 12-1) визначено, що Порядок подання документів застосовується з урахуванням того, що починаючи з 1 серпня 2016 року особи можуть звертатися із заявами про призначення пенсії до будь-якого органу Пенсійного фонду України незалежно від території обслуговування. Про це інформує прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.

Крім того, згідно з постановою правління Пенсійного фонду України від 30.07.2015  №13-1 «Про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України» прийом та обслуговування здійснюються незалежно від взяття на облік, місця проживання чи перебування особи на території обслуговування відповідного органу Пенсійного фонду з питань:

надання загальної інформації про умови, порядок призначення, перерахунку, виплати пенсій, сплату обов’язкових платежів, адміністрування яких здійснюється органами Пенсійного фонду, ведення обліку (коригування відомостей) про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню;

одержання інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – реєстр застрахованих осіб Державного реєстру);

реєстрації користувача на веб-порталі;

– ведення електронних пенсійних справ – щодо виду пенсії, суми призначеної пенсії з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, дати виплати та закінчення виплати пенсії, оподаткування та інших утримань.

З інших питань, в тому числі щодо даних пенсійної справи, прийом та обслуговування здійснюються в органі Пенсійного фонду за місцем проживання, перебування особи.

Слід зауважити, що заяви про переведення з одного виду пенсії на інший, про перерахунок пенсії, про виплату пенсії у зв’язку з виїздом на постійне місце проживання за кордон, поновлення виплати пенсії, про припинення перерахування пенсії на банківський рахунок та отримання пенсії за місцем фактичного проживання, про виплату частини пенсії на непрацездатних членів сім’ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні, про виплату пенсії за довіреністю, термін дії якої більше одного року, через кожний рік дії такої довіреності, подаються пенсіонерами особисто або їх законними представниками до органу Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку як одержувача пенсії. Заява про виплату недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера подається особою до органу Фонду, в якому померлий перебував на обліку як одержувач пенсії. Заява на запит пенсійної справи за новим місцем проживання подається пенсіонером особисто до органу Пенсійного фонду України за новим місцем проживання (реєстрації).

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.