Інтерв’ю начальника Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області Хохуляка В’ячеслава Віссаріоновича

Триває реформування органів юстиції

Інтерв’ю начальника Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області Хохуляка В’ячеслава Віссаріоновича

Шановний В’ячеславе Віссаріоновичу, нагадайте нашим читачам будь ласка про таке поняття як електронні онлайн-сервіси органів юстиції.

Міністерство юстиції запровадило нові стандарти надання реєстраційних послуг. З квітня цого року отримати усі необхідні дані у вигляді витягів, довідок чи виписок можна в електронній формі, не виходячи з дому.
Після запровадження нових електронних сервісів, громадянам вже не потрібно витрачати час у чергах, знаходити посередників серед державних службовців, щоб отримати ту чи іншу довідку.
Всі ці сервіси можна отримати через Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України (адреса: http://minjust.gov.ua/ua) у себе вдома чи на роботі і оплативши цю послугу своєю платіжною карткою.
Для того, щоб скористатися електронними сервісами достатньо зробити 5 простих кроків:
1.Зайти на оновлений сайт Міністерства юстиції та обрати розділ «Онлайн сервіси».
2.Ввести пошукові дані.
3.Зачекати близько 20-30 секунд на формування документу.
4.Сплатити послугу власною банківською карткою.
5.Роздрукувати документ.
Переваги електронних онлайн сервісів:
-Отримання послуги на сайті Мін’юсту займе не більше 5 хвилин.
-Сайт працює в режимі 24 години й 7 днів на тиждень.
Вартість повного витягу з реєстру підприємців становить 45,68 грн безпосередньо за послугу та 3 гривні – комісія Ощадбанку. Загальна вартість – 48,68 грн, тобто 75% від вартості паперового аналогу.
Повний витяг з реєстру нерухомості коштує 21 грн.
Скорочена інформація про компанію, а також послуга з реєстрації бізнесу надаються безкоштовно. Так само безкоштовно громадяни можуть отримати додаткові копії уже сформованих документів.
Для отримання довідки не потрібно жодних електронних цифрових підписів чи інших ідентифікаторів.

Як відомо на Буковині запрацювали центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, до формування яких активно залучалися органи юстиції. Розкажіть будь ласка про них, їх роботу.

11 березня 2015 року Міністерство юстиції України ухвалило рішення про
утворення місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. З 1 липня поточного року почали діяти додаткові 100 центрів надання безоплатної правової допомоги. Усього 126 центрів. В Чернівецькій області таких створено три, а саме:
1. Чернівецький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (адреса: 58002, м.Чернівці, вул.Університетська, 1. Вказаний центр надає послуги жителям м.Чернівці, Герцаївського району, Глибоцького району, Заставнівського району, Кіцманського району, Новоселицького району, Сторожинецького району).
2. Вижницький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (адреса: 59200, Чернівецька обл. м.Вижниця, вул.Українська, 100Б. Вказаний центр надає послуги жителям Вижницького та Путильського районів).
3. Кельменецький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (адреса: 60100, Чернівецька обл., смт. Кельменці, вул. Довженко, 9. Вказаний центр надає послуги жителям Кельменецького району, м.Новодністровськ, Сокирянський району та Хотинського району).
Допомога надається не лише у кримінальних, а й у адміністративних та цивільних справах. Понад 60 адвокатів, відібраних на відкритих конкурсах, надають консультації та за необхідності захищають громадян в судах, у тому числі й проти держави.
Нагадаю, що відповідно до статті 13 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» безоплатна вторинна правова допомога – вид державної гарантії, що полягає у створенні рівних можливостей для доступу осіб до правосуддя.
Безоплатна вторинна правова допомога включає такі види правових послуг:
1) захист;
2) здійснення представництва інтересів осіб, що мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами;
3) складення документів процесуального характеру.
Наразі розпочинається прийом документів від адвокатів, які бажають залучитися до роботи вищезазначених центрів на конкурсній основі. Прийом документів здійснюється до 30 вересня 2015 року. Конкретно з переліком документів, адресами, де їх можна надати та іншими умовами конкурсу можна ознайомитися на веб-сторінці Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області.

Повідомте про роботу Системи електронних торгів арештованим майном.
Запровадження електронних торгів конфіскованого майна — початок реформи Державної виконавчої служби, яка почалася з 1 квітня 2014 року як пілотний проект. На сьогоднішній день робота Системи електронних торгів арештованим майном (СЕТАМ) відтепер поширюється на всю територію України
Тут процвітала масова корупція, яка існувала протягом багатьох років і базувалась на дуже простій схемі. Приватні компанії через непрозорі процедури реалізовували майно на десятки мільярдів гривень. Продавали його підконтрольним структурам за заниженими цінами.
Від такої діяльності втрачала як держава, недоотримуючи величезні суми податків до бюджету, так і прості люди. Адже саме люди, які не могли сплатити кредит за своє майно, ставали заручниками системи.
Діяльність тієї системи зводилась до того, що майно забирали, продавали за копійки на корумпованому аукціоні, а людина залишалась без автівки, але з боргом за неї. Тіньові структури на цьому наживали величезні кошти.
Уже перший місяць реалізації арештованого майна через систему онлайн-аукціонів СЕТАМ довів її високу ефективність.
З початку роботи системи до бази СЕТАМ в області внесено 525 лотів на суму 73 мільйони гривень. Було проведено аукціони, на яких реалізовано 130 лотів загальною вартістю 12 мільйонів гривень.

peredplata