Нарешті! Туреччина закрила небо для російських літаків…

Наш власний кореспондент Ростислав Демчук передає з Брюсселя: 
-Турецька влада відмовилася впускати в повітряний простір країни російські літаки з подвійною реєстрацією, тобто ті літаки, які “прописані” у двох юрисдикціях: у Росії та за кордоном. Заборона діє з 1 листопада та стосується бортів, які Росія не повернула їхнім власникам після запровадження санкцій за війну в Україні.
Другим місцем “прописки” облюбували російські авіазлодії на Бермудах.
Як з’ясувалося, усі зареєстровані на Бермудах літаки належать західним лізинговим компаніям, які надали їх у користування російським перевізникам. Після оголошення перших санкцій проти Росії за вторгнення в Україну лізингодавці вимагали повернути лайнери, але російська влада дозволила авіакомпаніям цього не робити.
У березні президент РФ Володимир Путін розпорядився зареєструвати повітряні судна у Росії, щоб вони могли продовжити літати. Передбачалося, що видача національних сертифікатів льотної придатності дозволить авіакомпаніям зберегти парк літаків та використовувати їх на внутрішніх напрямках.
Єврокомісар з транспорту Адіна Валена назвала це порушенням стандартів міжнародної безпеки, оскільки Росія вирішила “використовувати літаки, які перебувають у власності за кордоном, без належного сертифікату”. Це стало причиною заборони на польоти в ЄС для 20 російських авіакомпаній, у тому числі “Аерофлоту”, “Перемоги”, “Росії”, “Сибіру” (S7), “Уральських авіаліній” та інших.
У Міжнародній організації цивільної авіації (ICAO) Росії нагадали, що реєстрація повітряного судна більш ніж в одній державі вважається порушенням статті 18 конвенції Чикаго. Фактично, це веде до невизнання сертифіката льотної придатності, що ставить під питання безпеку польотів.
Туреччина не перша “дружня” до Росії країна, яка відмовилася пускати у свій повітряний простір російські літаки з подвійною реєстрацією. Ще в травні аналогічне рішення ухвалив Китай, заборонивши польоти лайнерів Boeing та Airbus із Росії. Російські перевізники так і не змогли підтвердити Пекіну, що вони зняли літаки із реєстрації за кордоном.