В умовах загроз та невизначеності майбутнього, дуже важливо зберігати сталість та організованість. Тож підписали договори на прибирання міста, зробили це за результатами тендерів.
Незважаючи ні на що, Чернівці мають бути чистими. Відтак внесли суттєві зміни до вимог з прибирання. Зокрема, поділили місто на п’ять зон для прибирання (врахували Чорнівку та Коровію). Також врахували зауваги минулих періодів та внесли суттєві зміни в організацію прибирання. А саме:
- обов’язковою вимогою є механізоване прибирання, оскільки, як показала практика, ручне прибирання є недостатньо ефективним
- окрім традиційного прибирання прилоткової частини доріг, відтепер підрядник відповідатиме й за очищення смітничків, газонів, тротуарів та зупинок громтранспорту. Водночас він зобов’язаний ліквідовувати стихійні сміттєзвалища, які утворюються на закріплених за ним територіях.
- окрім затвердженого графіка прибирання, підрядник повинен здійснювати прибирання на вимогу. Тобто, якщо раніше підрядник дотримувався виключно затвердженого графіка, то тепер у випадку засміченості території, можемо подати додаткову заявку на прибирання.
Зрозуміло, що замало лише організувати процес. Потрібно ще й правильно контролювати його хід, адже це в першу чергу кошти платників податків. Саме тому у договорі прописали, що міськрада має право на контроль та технічний нагляд за якістю прибирання. Суттєвим фактором підвищення якості прибирання є перелік санкцій:
- підрядник зобов’язаний надавати звіт gps-системи, що відстежує рух техніки. Відсутність такого звіту дозволяє не оплачувати механізоване прибирання;
- за порушення умов прибирання в розрізі якості на окремих вулицях чи площах, прибирання не оплачуватиметься. Водночас з виконавця стягуватимемо додатковий штраф у розмірі 20% від вартості неякісно наданих послуг;
- у випадку, якщо факти не прибирання зафіксовані двічі і більше раз на місяць, можемо не прийняти та не оплатити послуги з прибирання за повний місяць;
- у разі, якщо станом на 10:00 зафіксований повний смітник, маємо право накласти штраф у розмірі 2000 грн за кожен смітник;
- при невиконанні та/або неналежному виконанні підрядником зобов’язань щодо прибирання, маємо право в односторонньому порядку розірвати договір, просто надіславши письмове попередження за 7 днів.
Насамкінець, звертаємось до всіх жителів нашого прекрасного міста! Кожен з нас може допомогти місту бути чистим – достатньо не смітити. Водночас якщо побачили неякісне прибирання – телефонуйте в муніципальний контакт-центр 15-80 чи 050-222-15-80.