Наш власний кореспондент Ростислав Демчук передає з Брюсселя:
-Вже Америка одержла нового повноправного президента…
Увесь світ з великою цікавістю, занепокоєнням, новими надіями і сподіваннями спостерігає за цим явищем немов за Pіздвом Христовим. Що ж принесе цього разу Америці і світу цей рудий і дивакуватий дідуган? А я тим часом подякую іншому американському дідyсеві Джо Байдену. Бодай за те, що просто не лишив Україну на призволяще, як свого часу це зробив інший президент США Барак Обама!
Останні санкції адміністрації Джо Байдена “закрили” понад 100 суден, які могли перевозити і перевозили близько 1,4 млн. барелів нафти на день. Це майже половина всього російського морського експорту сирої нафти. Аналітики “Macquarie Group” прогнозують, що наслідки для російського нафтового бізнесу будуть ще більш руйнівними.
Танкери, які потрапили під санкції США і Великобританії, почали відмовлятися від рейсів до Росії. Принаймні кілька десятків зафрахтованих раніше російськими нафтотрейдерами суден вже змінили маршрути, включаючи нафтовози Atlas, Heng Tai та Venture, які розвернулися і змінили курс біля узбережжя Європи у Атлантиці та попрямували не на Балтику, а назад до Середземного моря.
Китай та Індія, на які припадає 81% нинішнього, “обрізаного” російського морського експорту нафти, поступово починають дотримуватися санкцій США. У Нью-Делі заявили, що танкери, які потрапили під санкції, але вже вийшли з російських портів зможуть доставляти вантажі лише до 12 березня, після чого їхній доступ до портів Індії буде закрито. Натомість більшість портів Китаю вже відмовились приймати російську нафту та інші нафтопродуки, які доставлялися танкерами, що потрапили у “чорний список” США і Великобританії.