20:27 МИТНИКУ, ЯКИЙ ХОТІВ ХАБАРЯ ЗА ВВЕЗЕННЯ АВТО ДЛЯ АТО, ЗЛАМАЛИ ЩЕЛЕПУ ПРЯМО НА РОБОЧОМУ МІСЦІ

 20:27 МИТНИКУ, ЯКИЙ ХОТІВ ХАБАРЯ ЗА ВВЕЗЕННЯ АВТО ДЛЯ АТО, ЗЛАМАЛИ ЩЕЛЕПУ ПРЯМО НА РОБОЧОМУ МІСЦІНезважаючи на всі спроби влади полегшити роботу волонтерів, що забезпечують бійців в зоні АТО необхідним майном, бюрократія і відверта корупція залишаються їх головними ворогами.

З цими «ворогами» волонтерам доводиться вести постійну «війну», іноді навіть не зовсім законними методами. На сьогодні гострою проблемою, з якою зіткнулися волонтери, залишається неврегульоване питання про розмитнення автомобілів, ввезених з-за кордону для потреб АТО, розповів в інтерв\’ю Цензор НЕТ, відомий волонтер, один з організаторів руху «Народний тил» Роман Синіцин. «Ну, ось забезпечення машинами, наприклад. Архіважлива проблема: вони ж, в основному їздять на ВАЗах, а для розвідки це – взагалі не транспорт. Потрібен швидкий, маневрений позашляховик, який їде зі швидкістю 120-140 км / ч, може їхати по полю. Тому ми закуповуємо в Європі, не розмитнюємо. Завозимо сюди машини, переробляємо їх, фарбуємо, обслуговуємо, іноді ставимо пружини побільше, бронюємо. Частину машин нам подарували, частину ми купували самі.

А влучити у великий «Урал», що їде зі швидкістю 60 км / ч, та ще й ламається раз в три години – набагато легшче. Та й взагалі, машини потрібні всюди. Тому ми запустили окремий проект – «Колеса народного тилу». І окремо збираємо на це гроші », – розповів Синіцин. Тобто давно треба було виробити якийсь чіткий, прозорий механізм того, як волонтерським групам ці машини слід завозити і як ставити на баланс частин …

В Україні завжди існувала схема завезення таких машин. На цих схемах нагрівали собі руки митники. Бабло йшло наверх, і вартість завозу машини становила $400-500. А ми за це гроші ніколи не платили … », – розповідає Синіцин.

Були випадки, коли митники говорили: «Та яке там АТО, ваше АТО не гумова, скільки можна вже це везти?». Причому це стосується не тільки авто, а й спорядження », – зазначив волонтер. За його словами, проблеми виникали на кордоні з Польщею та Угорщиною.

З іншого волонтерською групою був випадок: везли машини – так їх добу маринували на митниці. Начальник зміни у митників сказав: «Ось, є тариф (неофіційний розмір хабарів прийнятий на митниці – Ред.) $ 450-500. Я вам роблю знижку, давайте по $200 за машину … Ну, і йому прямо там зламали щелепу.

Бувало й таке, що батальйони заїжджали прямо на митницю і говорили: це наші машини!», – розповів Синіцин. Від також зазначив, що прикордонники, які вже воювали, завжди йдуть назустріч волонтерам. «Розумієш, погранці вже повоювали, розуміють що до чого, і з ними ніколи ніяких питань не виникало. Я ось думаю, може, пора створити і від правити в зону АТО батальйон митників (сміється)? », – запропонував волонтер.

Рух «Ні хабарництву! Я не даю і не беру хабарів» закликає всіх свідомих українців підписати Декларацію безхабарності, відмовившись давати і брати хабарі і тим самим почати з себе змінювати країну!

За матеріалами Експрес онлайн

peredplata