Кувейт та деякі інші країни Близького Сходу майже повністю витіснили Росію з європейського енергетичного ринку
Кувейт планує у 2023 році збільшити експорт дизельного палива до Європи у 5 разів, повідомляє агентство Bloomberg. Він має намір замінити усі потоки з Росії.
Близькосхідна країна має намір продавати до Європи приблизно 2,5 млн тонн або 50 000 барелів на день. Крім того, Кувейт сподівається подвоїти продаж та авіаційне паливо майже до 5 млн тонн на день, повідомляє Bloomberg.
Євросоюз може зіткнутися з дефіцитом палива у наступні кілька місяців. За даними Bank of America, ціни на дизельне паливо можуть зрости до $200 за барель у І кварталі 2023 року.
Наприкінці минулого року Євросоюз щодня купував 1,3 млн. барелів на день нафтопродукції з Росії, підрахували аналітики JP Morgan Chase & Co. За їхніми даними, приблизно половина цього припадає на дизельне паливо.
В останні роки Кувейт витратив десятки мільярдів доларів на модернізацію та будівництво нових нафтопереробних заводів. Завод Аль-Зур став одним із найбільших нафтопереробних заводів у світі, розрахований на переробку 615 000 барелів сирої нафти на день. Наприкінці 2022 року завод вперше відправив на експорт дизельне паливо та паливо для реактивних двигунів.
Загальна потужність переробки переробки нафти у Кувейті зросте приблизно до 1,5 млн. барелів на добу після того, як Аль-Зур буде повністю введений в експлуатацію.
Інші близькосхідні виробники нафти, такі як Саудівська Аравія та Об’єднані Арабські Емірати, також планують збільшити експорт палива до Європи у 2023 році, повідомляє агентство.
5 грудня в Євросоюзі набуло чинності ембарго на купівлю сирої нафти, що поставляється морем, з Росії. Паралельно набрала чинності і запрацювала так звана стеля цін, яка заборонила купувати російську нафту за ціною, нижчою ніж $60 за барель. Так, у Росії до початку 2023 року залишилося лише кілька покупців нафти в Європі – Болгарія і Угорщина.
Кувейт та деякі інші країни Близького Сходу майже повністю витіснили Росію з європейського енергетичного ринку
В результаті вартість російської нафти, яка продається зі значними дисконтами до еталонної нафти Brent, обвалилася. За підсумками грудня середня ціна російського сорту Urals опустилася до $50 за барель.
А за даними агентства Argus, ціна Urals у п’ятницю, 6 січня, впала нижче $40 за барель. Йдеться про партію з відвантаженням із порту Приморська в Балтійському морі, яка коштувала $38,7 за бочку.
Таким чином ЄС не залишив майже жодної шпаринки на своєму ринку для російського енергетичного комплексу
Ростислав Демчук з Брюсселя