Як уряд економитиме на матерях і дітях

Остання заява Мінсоцполітки щодо підвищення на 10 тис. грн. допомоги при народженні дитини, яку підхопили усі ЗМІ, в мене викликала великий подив і сум. Бо позитивним інформаційним приводом зробили зміни, які в цілому мають досить негативний присмак і наслідки для більшості сімей з дітьми.

Як на мене, Мінсоцполітики у своїй заяві свідомо вводить в оману пресу, а відповідно і людей, які цю пресу читають.

Жодним словом у цій заяві не згадано, що збільшення виплат буде лише для тих сімей, в який народилася перша дитина. А от виплати на наступних дітей будуть значно зменшені. Так , мама, яка народила другу дитину, отримає не 62 тисячі, а 41, а якщо це третя і наступні діти, то скорочення є ще більшим – з 124 тисяч до 41-ї.

І як можна сприймати той державний орган, який заявляє про підвищення допомоги на 10 тисяч в одному випадку, і не говорить про скорочення цієї ж допомоги на 20 і 80 тисяч в інших випадках? Як на мене, це лицемірство. Вже краще взагалі не повідомляти про ці зміни, ніж давати таку інформацію. Це непорядно.

Треба зазначити, що навіть анонсоване збільшення допомоги при народженні першої дитини насправді можна вважати тільки умовним, оскільки розмір допомоги, який виплачується одразу, не змінюється взагалі – це трохи більше 10 тисяч. Так само не збільшується сума щомісячної допомоги – 860 грн. Збільшується лише час, протягом якого ця допомога виплачується – з двох років до трьох.

Але… при всьому цьому взагалі скасовується такий вид допомоги, як допомога по догляду за дитиною до 3 років. І як це подає Мінсоцполітики? А ніяк, лише сором\’язливо згадуючи, що \”з метою оптимізації соціального захисту сімей з дітьми допомогу при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку об\’єднано в один вид – допомогу при народженні дитини\”.

А отже, навіть якщо допомога по догляду виплачувалася у наймінімальнішому розмірі (130 грн), то втрати кожної сім\’ї складуть майже 5 тисяч гривень за 3 роки. А якщо мама отримувала цю допомогу у більшому розмірі (скажімо, 500 грн), то така мама недоотримає 18 тисяч гривень. А є матері, які цей вид допомоги отримують в більшому розмірі, ніж 500 грн. Кожен може порахувати сам… В цьому контексті потрібно зазначити, що підвищений розмір допомоги по догляду отримують саме ті мами, які найменш захищені. І можуть отримувати її тільки тому, що мають дуже низькі доходи.

Про яке збільшення ми тоді говоримо? Тим більше знаючи, що відповідні зміни були внесені законом, який скорочував соціальні гарантії з метою запобігання фінансовій катастрофі… То хіба не є зрозумілим те, що ні про яке збільшення цих соціальних гарантій не йдеться?

Мова цифр, звичайно, не проста, і завжди можна показати ті цифри, які подобаються державному чиновнику більше. Але якщо не показувати інші цифри, це лише спотворює реальну ситуацію, вводить в оману всіх, хто з такою інформацією ознайомлюється. Це непрофесійний підхід, який призводить лише до того, що до інформації від відповідного державного органу немає довіри. І це, на мою думку, виглядає як продовження \”традиції\” попередньої влади – видавати бажане за дійсне.

Хіба цього ми прагнемо? Хіба цього прагне Мінсоцполітки?
Максим Щербатюк
юрист Української Гельсінської спілки з прав людини
Джерело

peredplata