На Буковині впроваджується електронна звітність. Як подавати елктронні звіти?

Новітні технології, про які ще десять років тому можна було лише мріяти, стрімкими темпами входять у повсякденне життя. Податкова система України не залишилася осторонь їх впровадження та активно використовує Інтернет для покращення послуг, які надаються платникам податків. Зокрема – пропонує платникам сучасний електронний сервіс, що надає можливість подавати звітність мережею Інтернет.
Упродовж жовтня 2011 року питома вага платників податків Чернівецької області, які подають звітність в електронному вигляді, збільшилася на 15%. Порівняно з вереснем поточного року їх кількість зросла на 389 осіб, з початку року – на 856. Тобто, більшість платників податків Буковини вповні оцінили переваги подання звітності з використанням електронно-цифрового підпису.
Щоб бухгалтерам було легше визначитися, наведемо лише декілька значних переваг від такого способу звітування. Це насамперед: економія робочого часу та коштів на придбання бланків і вистоювання в чергах, оперативне відстеження змін до форм звітності, арифметичний контроль за показниками декларації, без паперова технологія подання звітності, конфіденційність, що забезпечена електронним цифровим підписом та електронною цифровою печаткою, гарантія доставки звітності, можливість формувати звіти в тому бухгалтерському програмному забезпеченні, яке використовується у повсякденній роботі. Також застосування автоматизованої системи обробки інформації, наданої платниками, сприяє зменшенню кількості перевірок.
Крім того, Державна податкова служба України планує забезпечити платників можливістю переглядати стан своїх розрахунків з бюджетом без відвідування податкової служби, а лише через Інтернет, і здійснювати платежі електронною карткою.
Платникам податку на додану вартість нагадаємо, що з 1 січня 2012 року в Єдиному реєстрі податкових накладних необхідно буде реєструвати податкові накладні з сумою ПДВ понад 10 тис. грн, а також – податкові накладні незалежно від суми ПДВ по кожному ланцюгу реалізації імпортних та підакцизних товарів. Тобто, у Вас ще є достатньо часу для того, щоб потурбуватися про придбання електронних ключів. Відділ масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА в Чернівецькій області радить наступне.

Що потрібно зробити платнику, щоб подавати звітність в електронному вигляді?

1-й крок.

Укласти з податковою інспекцією договір про визнання електронних документів. Текст договору і безкоштовне програмне забезпечення можна отримати в податкових інспекціях, на веб-сайті ДПА України (www.sta.gov.ua ) та на веб-сайті ДПА в Чернівецькій області (www.dpa.gov.ua).

2-й крок.

Отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів (ТОВ «Український сертифікаційний центр » м. Чернівці, вул. Гайдара,1-Є (офіс 214); т. 7-25-36 та ТОВ «Арт-мастер» м. Чернівці, вул. 28 червня, 44 (каб. 202) т.54-53-61, факс 54-53-62) посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичної особи. Платник податків – фізична особа – суб\’єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП.
Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці.

3-й крок.

Ознайомившись з редакцією договору, заповнити необхідні реквізити, зокрема вписати свою електронну адресу, підписати та скріпити печаткою два примірники договору (для фізичної особи – суб\’єкта підприємницької діяльності за наявності печатки). Документ договору подати до податкового органу разом із посиленими сертифікатами відкритих ключів на електронному носії або на паперовому.

4-й крок.

Здійснити установку на своєму робочому місці програмного забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді і засобу шифрування (накладення на сформований звітний документ підписів і печатки) згідно інструкції, наданої сертифікованими центрами.

5-й крок.

Створити податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату за допомогою програмного забезпечення. При цьому програмне забезпечення відразу вказує на помилки, виявлені в документі.

6-й крок.

Для відправки готового електронного звіту засобами Інтернет на підготовлений в електронному вигляді документ накладаються електронні цифрові підписи посадовців в такому порядку: першим – ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим – керівника, третім – печатки платника податків.
Підготовлений документ направляється на адресу центру обробки електронних звітів ДПАУ zvit@sta.gov.ua. Другий примірник податкового документу в електронному вигляді зберігається у платника податків.

peredplata