Майже кожен з нас стикався з ситуацією, коли наші права як споживачів житлово-комунальних послуг порушувалися. Але правозахисники зазначають: самого факту порушення прав недостатньо для їх захисту і поновлення. Ці порушення необхідно грамотно та у порядку, визначеному законом, зафіксувати у відповідних документах. У протилежному випадку ви маєте 100-відсотковий шанс програти у суді справу за позовом ЖЕКу про стягнення з вас заборгованості за житлово-комунальні послуги чи за позовом про перерахунок вартості послуг. Одним з основних доказів по цих справах виступає акт-претензія*, який складається у разі невиконання ЖЕКом договірних обов’язків з надання послуг.
Для того, щоб у подальшому мати належно оформлений акт-претензію, ми рекомендуємо спочатку викликати для його оформлення виконавця (ЖЕК). Для цього треба відправити на його адресу лист з повідомленням «запрошення» у довільній формі. У листі зазначити, що це «запрошення» на складення акту-претензії чи передати його через канцелярію виконавця із обов’язковим проставленням підпису особи, що прийняла цей лист на другому екземплярі «запрошення».
Представник ЖЕКу повинен з\’явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором.
Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії, документ вважається дійсним, якщо його підписали не меншеніж два споживачі. Рекомендуємо, щоб акт підписали ще хоча б двоє свідків-сусідів (П.І.Б., адреса, підпис).
Акт обов’язково складайте в двох примірниках. Бажано, щоб підписи на обох з них були оригінальними (не ксерокс і не через копірку).
Перший примірник віддайте в ЖЕК під розписку з датою на другому примірникові. Не обов’язково вручати самому начальникові житлово-комунального підприємства. Краще – секретарю. Другий примірник зберігайте у себе на випадок подальших дій. Якщо протягом трьох робочих днів ЖЕК не реагує на Акт-претензію, ви маєте право звернутися до суду з позовом про перерахунок вартості послуг.
Начальник відділу Чернівецького міського управління юстиції Наталія КАЗИМИР