Яндекс вивчив, як чернівчани готувалися до ЗНО з української мови і літератури

Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури цього року проходять майже 290 тисяч випускників середніх шкіл та абітурієнтів, понад 7 тисяч із яких мешкають у Чернівецькій області. За тиждень до тестування, із 13 до 19 квітня, розділ сервісу Яндекс.ЗНО, у якому зібрано пробні завдання і тести минулих років із цих предметів, відвідали 48 тисяч користувачів, зокрема близько тисячі жителів Чернівців.

Чим менше часу лишалося до тестування, тим активніше чернівецькі випускники відповідали на питання. Майже 38% користувачів з Чернівецької області, які звернулися до розділу \”Українська мова і література\” на сайті Яндекс.ЗНО з 13 до 19 квітня, пройшли принаймні один варіант тесту до кінця. Серед дівчат ця частка становить 39%, а серед хлопців — 36%.

Найбільшою популярністю серед випускників і абітурієнтів користувалися найсвіжіші завдання ЗНО: основні сесії за 2014 рік та демонстраційні варіанти 2015 року.

Найпростіші та найскладніші завдання

Найкраще користувачі Яндекс.ЗНО впоралися із питаннями про українські фразеологізми. Наприклад, дев\’ять із десяти правильно відповіли, що ні пари з вуст і як у рот води набравши означають одне й те саме. Майже всі знають, що слова тисяч..літній, гірнич..рудний, світ..гляд, дощ..мір пишуться через о, а у слові бабусін є помилка.

Найскладнішими виявилися завдання на знання синтаксису та морфології. Тільки у 10% спроб користувачі змогли відрізнити складносурядне речення від складнопідрядного у завданні про парламентарів і правильно назвати всі частини мови у реченні Дика груша облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, що стиха піниться, бджоли неначе киплять.

Непростими виявилися і деякі завдання з літератури. Приміром, правильно встановити відповідність між персонажами із творів української класики користувачам вдалося менш ніж у 20 % випадків:

Хто готувався до тестування старанніше
Судячи зі статистики відвідувань Яндекс.ЗНО, дівчата частіше за хлопців готуються до тестів в інтернеті, користувачів чоловічої статі серед аудиторії сервісу лише третина. Причому це співвідношення було приблизно однаковим як за кілька місяців до ЗНО, так і за тиждень до нього.

Водночас не можна сказати, що у підготовці дівчата старанніші за юнаків — і ті, й інші проходили приблизно однакову кількість варіантів. При цьому хлопці справлялися із завданням трохи швидше: у середньому вони витрачали на один тест 51 хвилину, а дівчата — 54.

Результати проходження тестових варіантів у жителів різних областей України майже однакові. Різниця між регіонами, де серед користувачів Яндекс.ЗНО зафіксовано найвищі та найнижчі показники у перерахунку на середній рейтинговий бал, становить менше 6%.

За даними Українського центру оцінювання якості освіти.
Стать відвідувачів визначено автоматично за допомогою розробленої Яндексом технології \”Крипта\”.

peredplata