Юрособи та фізособи-підприємці можуть створювати персональні кабінети на веб-порталі Мін’юсту

Мін’юст затвердив Порядок функціонування порталу електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.

Портал електронних сервісів забезпечує:

1. Без реєстрації користувача на порталі електронних сервісів:
• безоплатний доступ до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр), які актуальні на момент запиту, необхідних для видачі документів дозвільного характеру та ліцензій, а також про видані документи дозвільного характеру та ліцензії, для укладення цивільно-правових договорів;
• безоплатний доступ до основних відомостей про громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, які актуальні на момент запиту;
• безоплатний доступ до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у тому числі виписки та установчих документів юридичної особи, шляхом їх пошуку за кодом доступу;
• отримання витягу з Єдиного державного реєстру в електронній формі.
2. За умови реєстрації користувача на порталі електронних сервісів:
• створення персонального кабінету юридичної особи, іншої організації та фізичної особи – підприємця (далі – персональний кабінет);
• подання документів в електронній формі для державної реєстрації;
• подання документів в електронній формі для ліцензування видів господарської діяльності, отримання документів дозвільного характеру;
• отримання витягу з Єдиного державного реєстру у електронній формі, в тому числі з установчими документами юридичної особи, актуальними на дату отримання такого витягу.

Також забезпечується доступ державних органів, у тому числі судів, органів Національної поліції, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, а також органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб (далі – доступ державних органів) до відомостей з Єдиного державного реєстру.
На порталі будуть оприлюднюватись для вільного доступу повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи на підставі внесених до Єдиного державного реєстру даних про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі даних про рішення щодо припинення юридичної особи, відомостей про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог.
Реєстрація користувача на порталі електронних сервісів здійснюється з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи.

Для реєстрації на порталі електронних сервісів користувачем обов\’язково зазначаються відомості про прізвище, ім\’я та по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта.

У разі якщо користувачем є фізична особа, яка діє в інтересах юридичної особи, окрім відомостей, визначених в абз. 2 цього пункту, додатково зазначаються відомості про повне найменування відповідної юридичної особи, її ідентифікаційний код за ЄДРПОУ.

Порядком також передбачено створення й використання персонального кабінету.

Нагадаємо: Портал електронних сервісів повинен забезпечувати (ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755-IV, далі — Закон № 755-IV):
1. 1) подання документів в електронній формі для державної реєстрації, ліцензування видів господарської діяльності, видачі документів дозвільного характеру;
2. 2) контроль за повнотою заповнення заяви про державну реєстрацію, ліцензування видів господарської діяльності, видачу документів дозвільного характеру;
3. 3) перегляд стану розгляду поданих документів;
4. 4) доступ до відомостей і документів, визначених Законом № 755-IV;
5. 5) оприлюднення результатів надання адміністративних послуг;
6. 6) формування й подання запитів в електронній формі про надання витягів;
7. 7) перегляд, копіювання та роздрукування виписки, витягу, інших документів і відомостей з ЄДР;
8. 8) сплату адміністративного збору й оплату надання відомостей із ЄДР з використанням платіжних систем через мережу Інтернет у режимі реального часу;
9. 9)функціонування персонального кабінету;
10. 10) доступ державних органів, у т.ч. судів, органів Національної поліції, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, а також органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб до відомостей із ЄДР;
11. 11) здійснення інших операцій, визначених Законом № 755-IV.
Провідний спеціаліст Чернівецького міського управління юстиції Людмила ПИЛИПІВ

peredplata