Проблеми громадського транспорту в Чернівцях: чого чекати і коли.

Проблеми громадського транспорту в Чернівцях: чого чекати і коли.

Про зміни та модернізацію громадського транспорту в Чернівцях говорилося давно, а робилося мало. Кілька конфліктів між водіями та пільговиками і дзенькіт та скрип старих тролейбусів не здіймали достатньо галасу, аби дати питанню рух. Так все і залишалося як було.

Розбурхати ситуацію вдалося АТОвцям, конфлікти яких із водіями маршруток, коли ті відмовлялися перевозити бійців безкоштовно, відбувалися голосно, з криками й бійками, і викликали суспільний резонанс. Масла в вогонь підлили й перевізники, які заявили, що з квітня перевозитимуть безкоштовно не три, не два, а ні одного пільговика до тих пір, доки не вирішиться питання щодо відшкодування їм витрат на перевезення. Ну а остаточно «добила» місцевих чиновників державна субвенція на компенсацію пільгового проїзду. Вірніше, її відсутність. Подумала місцева влада, подумала, і зрозуміла, що пора щось активно вирішувати.

Пропозиції щодо того, як все врегулювати, лунали з вуст місцевих очільників різні. Найбільш дивна і неочікувана – це пропозиція натхненного польським прикладом мера Каспрука зробити проїзд в міському тролейбусі безкоштовним для всіх. «Ціна питання – 40 мільйонів гривень», – зазначив пан мер. Чернівчани зустріли цю пропозицію досить різко та обурено, почали навіть збирати голоси проти неї. Наводили в приклад ситуацію в Одесі 93-99 рр., де за кілька років безкоштовного користування електротранспорт прийшлось списувати, бо він повністю зносився. А саме підприємство збанкрутувало.

Отже, щоб не обіцяти нічого зопалу і як слід розібратися в ситуації, в міській раді створили робочу групу для вивчення даного питання. За словами все того ж пана Каспрука, наразі напрацьовано кілька варіантів врегулювання ситуації з пільговим проїздом у Чернівцях. Гроші виділятимуть з міського бюджету, а от при розробці механізму їх виділення за приклад хочуть взяти «вінницький варіант».

Вінниця зіткнулася з питанням відшкодування пільгових перевезень раніше, аніж Чернівці – і зрештою їм вдалося це питання врегулювати. Щоб безкоштовно користуватися послугами громадського транспорту, тамтешнім пільговикам потрібно звернутися до спеціальної каси і оформити персональний проїзний квиток – постійний чи тимчасовий, в залежності від пільгової категорії. І лише на підставі цього квитка здійснюється пільгове перевезення. А безкоштовні автобусні перевезення здійснюються не приватними перевізниками, а спеціальними, муніципальними автобусами, які знаходяться на балансі вінницького управління електротранспорту. До слова, чернівецьке тролейбусне управління автобуси вже закупило. Аж цілих два.

Щодо підняття тарифів, то це безумовно буде, тут можна навіть не сумніватися. На цьому наполягають перевізники, і з цим не може не погодитись міська влада, адже ціна на проїзд в чернівецькому громадському транспорті не переглядалася вже досить довго. А витрати з тих пір виросли на пристойний рівень.
Цього тижня робоча група при міській раді повинна зібратися і прийняти остаточне рішення щодо пільгових перевезень в чернівецькому громадському транспорті. Чого нам чекати – ще ніхто точно не вирішив. Єдине, чого нам не слід чекати, принаймні до червня, – це тролейбусів з Бухареста, обіцяних Олексієм Каспруком ще з минулого року. Це питання зависло в повітрі і пішли жарти, що мовляв, тролейбуси, які нам нібито пообіцяли передати в безкоштовне користування, затримуються в дорозі – а від Бухаресту до Чернівців саме будується тролейбусна лінія. Але, як пояснив пан мер, питання відкладається через те, що румуни готуються до місцевих виборів. І румунська сторона порадила Чернівцям зачекати до червня – і тоді розпочати перемовини знову, з новою чи з новою-старою тамтешньою владою. Проте, це не означає, що міська рада весь цей час сидітиме склавши руки. Під час останнього брифінгу Олексій Каспрук натякнув на те, , що можливо невдовзі нові тролейбуси місто все ж закупить.

– Ще остаточного рішення немає, проте скоріш за все ми отримаємо кошти від Європейського банку реконструкції та розвитку на закупівлю нового комунального електротранспорту, – додав міський голова, – кошти передбачаються грантові, тобто віддавати їх не потрібно буде.
Що ж, заковтуємо нову обіцянку і готуємося чекати нових тролейбусів. Та рішення міської ради щодо пільгових перевезень, яке робоча група повинна остаточно сформулювати вже цього тижня.

Надія Руснак

peredplata