Автоперевізники пригрожують страйком

Віце-президент Асоціації міжнародних автоперевізників України (АсМАП) Юрій Кучинський у четвер заявив:

\”З 17 січня набирає чинності редакція статті, яка передбачає за надання митних документів (що супроводжують вантажі), що містять неправдиву інформацію, конфіскацію транспортного засобу, конфіскацію вантажу і штрафи у розмірі 100% вартості вантажу\”.

\”При цьому відповідальність покладається на того, хто подає документи, – на перевізника, хоча складанням цих документів займається не він, а відправник\”, – сказав він.

Кучинський також зазначив, що закон не роз\’яснює, що саме у разі перевезень вважати \”неправдивою інформацією\”.

\”У документах може бути зазначено, що перевозяться чоловічі черевики, але не вказано, що вони з шнурками, а це дасть можливість трактувати інформацію як \”неправдиву\”, конфіскувати транспортний засіб і накласти на водія величезний штраф\”, – вважає він.

За словами Кучинського, зміни до Митного кодексу суперечать міжнародним нормативам і конвенціям, до яких приєдналася Україна, і які регламентують відповідальність перевізників тільки за кількість місць, їх маркірування і упаковку.

У свою чергу, секретар Ради АсМАП Сергій Чалий повідомив, що зараз створено страйковий комітет, який ухвалюватиме рішення про проведення страйку \”після першого ж прецеденту\” вилучення митниками транспортного засобу.

\”Вилучення транспортного засобу на час перевірки правдивості даних, які містяться в документах, що супроводжують вантаж, буде приводом для радикальних дій. Фактично це затримка транспортного засобу\”, – сказав він.

При цьому Чалий зазначив, що транзитний статус дає Україні більш як 520 тис. іноземних перевізників на рік, кожен із яких залишає в Україні не менш як 100 євро. \”Зміни в Митному кодексі змусять їх шукати інші маршрути поза Україною. Збитки від втрати транзитного статусу будуть величезними\”, – вважає він.

За словами голови Центрального комітету профспілок працівників транспорту і дорожнього господарства Олега Хмарного, ця норма закону про гуманізацію може призвести до згортання бізнесу міжнародних перевезень і втрати Україною статусу транзитної держави.

А директор організаційно-розпорядливого департаменту, член колегії Державної митної служби Віктор Бондар сказав, що під час доопрацювання законопроекту виникли \”певні технічні розбіжності і нестиковки\”, які будуть усунені протягом 1-3 місяців.

Джерело УП