Які зміни чекають на споживачів житлово-комунальних послуг?

Які зміни чекають на споживачів житлово-комунальних послуг?

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 08 вересня 2017 року № 234 затвердило зміни до Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад.

Нагадаємо, зазначений Порядок визначає механізм доведення суб\’єктами господарювання, що виробляють або надають житлово-комунальні послуги (далі – суб\’єкти господарювання), до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та врахування відповідної позиції територіальних громад при встановленні уповноваженими органами (змінами передбачено відповідне уточнення – органами місцевого самоврядування) тарифів на житлово-комунальні послуги.

Зауважимо, що згідно з Наказом Порядок не застосовується суб\’єктами господарювання, тарифи для яких встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (новий п. 1.2 Порядку).

Відповідно до нової редакції п. 2.2 Порядку протягом 5 робочих днів з дня подання відповідних розрахунків (в тому числі здійснених за результатами коригування встановлених тарифів) до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, суб\’єкти господарювання інформують споживачів про намір здійснити зміну тарифів за визначеними Порядком способами та доводять до відома споживачів інформацію, передбачену Порядком. Зауваження і пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об\’єднань приймаються суб\’єктом господарювання у строк, що визначений згідно з п. 2.12 Порядку.

Довідково: строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об\’єднань приймаються зауваження і пропозиції, встановлюється суб\’єктом господарювання, але він не може бути меншим за 14 календарних днів та більшим ніж 20 календарних днів з дня повідомлення споживачів про намір здійснити зміну тарифів на житлово-комунальні послуги (п. 2.12 Порядку).

Нагадаємо, суб\’єктами господарювання, що надають комунальні послуги (послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)), до відома споживачів доводиться така інформація:

– загальний розмір тарифу та його структура (плановані витрати за елементами, прибуток, податок на додану вартість);
– обґрунтування причин зміни тарифу (зазначення розміру діючого тарифу та відсотка відшкодування затвердженим тарифом собівартості, планового економічно обґрунтованого тарифу, дати, коли тариф востаннє переглядався, причин перегляду тарифу, зазначення відсотка зростання основних складових тарифу (заробітної плати, електроенергії, паливо-мастильних матеріалів), визначення відсотка підвищення тарифу тощо);
– інша додаткова інформація, визначена суб\’єктом господарювання та/або органом, уповноваженим встановлювати тарифи.
Згідно з абз. 5 п. 2.3 Порядку зазначена інформація доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за наявності), у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження (перевага надається друкованим засобам масової інформації органу місцевого самоврядування), веб-сайті суб\’єкта господарювання (за наявності), на інформаційних стендах в абонентських відділах суб\’єктів господарювання (відповідно до Наказу), за необхідності, та шляхом розміщення на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги.

Також встановлено, що суб\’єкт господарювання може обрати один із перелічених у Порядку способів доведення інформації (крім розміщення на інформаційних стендах в абонентських відділах суб\’єктів господарювання та інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування) як основний для розміщення всього масиву необхідної інформації, визначеної Порядком. При цьому за допомогою інших способів суб\’єкт господарювання повідомляє споживачів про намір зміни тарифів на відповідні комунальні послуги та обов\’язково вказує на джерело розміщення всієї необхідної інформації, з якою без перешкод може ознайомитися споживач (новий абз. 6 п. 2.3 Порядку).

Суб\’єкт господарювання додатково може також доводити до відома споживачів інформацію за допомогою радіо, телебачення та способу, визначеного статутом територіальної громади.

Наказ набув чинності 03.11.2017 у зв’язку з його опублікування в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 03.11.2017 № 86.

peredplata