Кандидат на місце в комісії, яка має обирати головних антикорупціонерів, сам був обраний за корупційною процедурою

Кандидат на місце в комісії, яка має обирати головних антикорупціонерів, сам був обраний за корупційною процедуроюГромадська організація “Електронна демократія”, яка розробила систему для голосування і сприяла проведенню перших офіційних електронних виборів в країні для Національного антикорупційного бюро, змушена констатувати, що Кабінет Міністрів України зробив все можливе, щоб встановити переможця в Інтернет-голосуванні за представника від громадськості в конкурсній комісії НАЗК було неможливо.

Це підтверджується наступними фактами, які були зафіксовані під час моніторингу онлайн голосування:
1. Кабінет Міністрів організував голосування на трьох не захищених ресурсах, критерії і механізм обрання яких, не оголошувались;
2. На кожному ресурсі було обрано різний спосіб аутентифікації користувачів, що заздалегідь унеможливило зведення результатів;
3. Голосування проходило без відкритого протоколу підрахунку голосів на всіх трьох ресурсах;
4. Була доведена та зафіксована на відео можливість повторного голосування;
5. Голосування відбулось з порушенням регламенту по часу проведення;
6. Зведені численні результати голосування так і не були оприлюднені;
7. Незначна різниця в кількості голосів між першим та другим місцем;
8. При цьому у відкритому для всіх звіті по Google-формі для голосування сума голосів за кожного з кандидатів відрізняється від кількості проголосувавших, більше ніж на 100 голосів, без будь-якого пояснення.
9. Наявність позаконкурсних зв’язків між організатором голосування та ним же оголошеним переможцем, в результаті чого переможець конкурсу отримував внутрішню інформацію, зокрема деталі судового позову до Кабінету міністрів щодо Інтернет-голосування від ГО “Електронна демократія”;

В цілому необхідно констатувати, що Інтернет-голосування відбулось у не прозорий спосіб і не дає можливості встановити результат. Отримані показники голосування не можуть бути використані, ні як офіційні результати голосування, ні як рекомендаційні для розгляду та подання кандидатури Прем’єр-міністру.
Про виявлені порушення було повідомлено офіційним листом Кабінету Міністрів України і організаторам голосування.
Для прозорої перевірки наявних порушень і можливих накруток, необхідно відкрити та опублікувати протокол голосування з інформацією по кожному зарахованому голосу, як це було зроблено під час голосування за Раду громадського контролю Національного антикорупційного бюро. Це можна зробити так, щоб анонімність кожного проголосувавшого не постраждала.

Якщо протокол відкрити не можливо, результати голосування потрібно скасувати та провести повторне голосування на захищеному майданчику з відкритим протоколом підрахунку голосів. Прагнення Уряду, використовувати інструменти електронного врядування, схвальне, але вказане голосування проведене не професійно і в очах громадськості компрометує системи електронного волевиявлення, як такі. Порівняно з вже існуючим позитивним досвідом голосування за Раду громадського контролю НАБ це суттєвий крок назад.

Відео, що підтверджує можливість багаторазового голосування https://www.youtube.com/watch?v=y51GwIi2Cp8

peredplata