Діяльність місцевої влади має бути гласною та відкритою. Платники податків, за кошти яких утримується незліченна кількість чиновників, мають повне право не тільки знати, що відбувається у владних кабінетах, а й мати до них доступ. На жаль, такого на Буковині немає. Зокрема, при вході до приміщення на Грушевського,1, де розміщуються Чернівецька ОДА та облрада, навіть відповідна вивіска є: «Вхід тільки за посвідченнями та перепустками». Тобто вхід – тільки для обраних.
Від сторонніх будівлю охороняє двоє-четверо міліціонерів (залежно від подій — коли затівається чи відбувається щось серйозне, їх кількість множиться на очах). Пройти простому смертному далі охорони будівлі з левами, не маючи попередньо замовленої перепустки, посвідчення неможливо. Якщо ж є якісь звернення, то, мовляв, відкритий вхід до відділу звернень, куди можна безперешкодно зайти.
Та коли ми хотіли віднести заяву до Чернівецької обласної ради, нас охоронці не пустили. На нашу вимогу представитись люди у формі сказали, що така інформація є «конфіденційною». Довелось залишати документ цим «сором’язливим» незнайомцям.
Ми все ж вирішили поцікавитись, чому так ретельно охороняють обласну владу, від кого і скільки це вартує бюджету.
Чиновники в облраді якось нам сказали, що приміщення охороняється, бо є «режимним об’єктом». Насправді ж у чинному українському законодавстві такого терміну немає. Є поняття «режим охорони», «охоронні заходи», «державна охорона», «заходи безпеки» тощо. Так от, у законі про держ-охорону ні місцеві адміністрації, ні місцеві ради не згадуються (охороняються президент, кабмін, верховна рада тощо і, за потребою, генпрокурор, верховні судді та ін.)
Окрім того, до міських чи районних рад в нашій області можна потрапити без проблем. Вже не кажучи про сільські ради. Але не до ОДА та облради. Там стороннім не раді. Зрозуміло, що такій охороні, яка щороку з’їдає з бюджету 200 тисяч гривень, можна знайти виправдання (підтримання порядку, аби не заважали роботі тощо). Але ж на те вони і чиновники, щоб працювати з людьми.
Надія ВІРНА