У скільки “Слузі народу” обійшлося навчання у Трускавці

Тижневий семінар для новообраних народних депутатів обійшовся “Слузі народу” в 10 мільйонів гривень. Про це свідчать дані фінансового звіту партії за ІІІ квартал. Раніше Київська школа економіки, яка проводила це навчання, відмовилася розкрити інформацію про вартість семінару, посилаючись на комерційну таємницю.

Організовували навчання майбутніх нардепів через ТОВ “Бальнео-Тур”, що отримало за свої послуги понад 7,7 мільйона гривень. До цієї суми входять і витрати на проживання. Нагадаємо, 263 учасники тренінгу, який тривав від 29 липня до 4 серпня, мешкали в кількох трускавецьких готелях, зокрема в “Rixos-Прикарпаття” та “Mirotel”. 145 тисяч гривень партія заплатила “Укрзалізниці” за проїзд.

За послуги Київської школи економіки (Kyiv School of Economics) “Слуга народу” сплатила майже 2,1 мільйона гривень. Команда викладачів KSE впродовж тижня вела для майбутніх депутатів ВРУ лекції з економіки, бюджетного процесу, публічної політики, розповідала про децентралізацію, освіту, оборону тощо.

Організацією навчання “слуг народу” опікувався, зокрема, і почесний президент Київської школи економіки Тимофій Милованов. Уже за кілька тижнів після завершення тренінгу в Трускавці він очолив Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.

Вартість тижневого навчання, трансферу, проживання й харчування в розрахунку на одного учасника становила приблизно 38 тисяч гривень.

“У “Слузі народу” обіцяли продовжувати навчання своїх представників. Наступного року партія отримає з держбюджету близько 230 мільйонів гривень – це компенсація витрат на виборчу кампанію та базове держфінансування. Держфінансування партій запровадили, зокрема, для професійного розвитку депутатів і кандидатів, залучення експертів та розвитку регіональних структур. Щоправда, значно менші можливості для розвитку матимуть інші партії, адже, за пропозицією Президента, Рада проголосувала за істотне скорочення держфінансування, а також за те, щоб позапарламентські партії його взагалі не отримували”, – зазначає координаторка Громадського руху ЧЕСНО Віта Думанська.

І хоча “Слуга народу” прозвітувала про видатки на навчання своїх депутатів, її навряд можна назвати фінансово прозорою. Ані у квартальній, ані у виборчій звітності про парламентську та президентську кампанії партія не відобразила витрат на рекламу в соціальних мережах. 

За підрахунками Руху ЧЕСНО на підставі даних бібліотеки реклами, лише на рекламування у Facebook та Instagram у “Слузі народу” в червні-липні 2019 року витратили близько 160 тисяч доларів. У 250-270 тисяч доларів Михайло Федоров оцінював діджитал-кампанію Зеленського під час виборів. Однак ці витрати на соцмережі у фінансових звітах не фігурують. Дивним є також те, що вже кілька кварталів поспіль “Слуга народу” орендує офіси, закуповує оргтехніку, канцтовари й меблі, проте офіційно жодного працівника партія досі не має.

Нагадаємо, раніше Рух ЧЕСНО писав про те, що найдорожча та найдешевша кампанії мажоритарників, які пройшли до парламенту, різняться в понад 1000 разів. “Слузі народу” Юрію Камельчуку виборча кампанія офіційно коштувала 6700 гривень, а самовисуванець Антон Яценко витратив на неї, переважно на концерти, майже 7 мільйонів гривень. 

З-поміж ТОП-20 кандидатів-мажоритарників, котрі мали найбільші офіційні витрати на виборчу кампанію, до Верховної Ради потрапили тільки троє.

https://www.chesno.org/post/3699/

peredplata