Мінрегіон розробив новий порядок перерахунку плати за житлово-комунальні послуги

Мінрегіон розробив новий порядок перерахунку плати за житлово-комунальні послуги Українці зможуть домогтися зниження квартплати, якщо ЖЕКи надають неякісні послуги або не в повному обсязі. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ розробило новий порядок перерахунку плати за житлово-комунальні послуги, який може бути прийнятий на засіданні Кабміну вже в цьому місяці.

Варто зазначити, що перерахунок тарифів на обслуговування будинків передбачений законом про ЖКГ, проте сама процедура не була прописана.

Тепер буде чітко визначений алгоритм дій мешканця і ЖЕКу, передають \”Вести\”. \”Новим порядком перерахунку тарифів передбачається, наприклад, що ЖЕК зобов\’язаний не рідше, ніж раз на рік, надати споживачеві калькуляцію вартості послуг за рік по конкретному будинку. У ній має бути вказано, які саме проводилися роботи в будинку і скільки це коштувало загалом і з розрахунку на одного мешканця\”, – заявили у відомстві.

В результаті мешканців чекає зниження тарифів за тими позиціями, де роботи проведені не були. \”Якщо були закладені гроші на ремонт даху, а його так і не було, то за результатами року ЖЕК зобов\’язаний зробити перерахунок\”, – зазначили у відомстві. Мешканець будинку може і сам вимагати у ЖЕКа калькуляцію і відмовити йому не мають права. Крім того, згідно документу, українці зможуть відмовитися від послуг, які їм не потрібні. У спірних ситуаціях в присутності представника ЖЕКу потрібно буде оформити акт-претензію про ненадані послуги. Якщо ж представник не прийде у встановлений час, акт-претензію повинні будуть підписати не менше двох сусідів. У випадку, якщо ЖЕК відмовиться робити перерахунок, то мешканці можуть звернутися до суду.

Зараз українці навіть через суд не можуть домогтися від ЖЕКів калькуляції. Приміром, Людмила Дяк з Луцька вже два роки судиться з комунальниками: \”Я прошу ЖЕК надати мені калькуляцію, щоб зрозуміти, як вони виставляють рахунки. У дворі у нас прибирають вкрай рідко, сніг взимку чистять тільки після скарг, а під\’їзди ніколи не бачили ремонту. А от коли почав текти дах (живу на останньому поверсі), попросили купити сім рулонів руберойду – і без гарантій. В результаті дах я ремонтувала за свої гроші. До речі, вистачило всього п\’ять рулонів.

Пізніше лагодження даху вони вписали в свої послуги, хоча у мене є всі квитанції. Ось вже два роки тягнеться справа у суді, але ЖЕК, як і раніше, не виконує своїх обов\’язків – труби течуть, у дворі не прибирають\”. Жінка не вірить, що новий документ допоможе: \”Закон про доступ до інформації та інші закони, які зобов\’язують житлоконтори надавати інформацію мешканцям про плату за послуги, існують і зараз, проте на ЖЕКи це ніяк не впливає. Треба змінювати всю систему, при якій самі ЖЕКи будуть зацікавлені в якісній роботі\”.

Думки експертів щодо нововведень Мінрегіону розійшлися. \”Споживачі і раніше мали право вимагати калькуляцію від ЖЕКу, але хіба всі її отримували? – заявив юрист Віктор Несін. – Вся система надання та оплати послуг ЖЕКу чітко не прописана. У багатьох квартирах досі немає індивідуального лічильника на воду, а окремо один стоїть, який враховує кількість спожитої води всім будинком одразу. А ЖЕК розкидає витрати на всіх мешканців\”. А ось за словами адвоката Наталії Крук, мешканцям буде простіше опротестувати послуги, зазначені в платіжках: \”Він (порядо) змінить життя мешканців: наприклад, буде легше довести в суді, що працівники ЖЕКу не виконували свої обов\’язки. Або опротестувати послуги, зазначені в платіжках\”. Нагадаємо, раніше повідомлялося, що українці щомісяця платять за вигадані метри прибудинкової території.

Джерело ТСН

peredplata