На станцію «Львів», як і 150 років тому, прибув перший поїзд

На станцію «Львів», як і 150 років тому, прибув перший поїздЛьвівська залізниця святкує своє 150-річчя. З цієї нагоди на станції «Львів» сьогодні відтворили події 150-річної давності, коли до Львова прибув перший 7 листопада 2011 р. Театралізоване дійство, приурочене прибуттю 4 листопада 1861 року першого пасажирського поїзда з Відня до Львова потяг «Ярослав» сполученням Відень-Львів.

Цей потяг і започаткував історію Львівської залізниці. Відтак, сьогодні на залізниці влаштували театралізоване дійство у виконанні балету «Життя», яке відтворило ці події 1861 року.

Як розповів начальник ДТГО «Львівська залізниця», перший вокзал у Львові, який 150 років тому приймав цей поїзд, знаходився там, де зараз Приміський вокзал. До наших днів не зберігся потяг «Ярослав» чи його ровесники. «На жаль, не збереглися ні вагони, ні паровози, які були 150 років тому. Найстарші вантажні вагони, як сьогодні представлені, – з 1915 року. Також маємо паровоз з 30-х років, з 50-х років», – розповів Піх. Усіх їх виставили на огляд цікавої публіки.

Під час урочистостей Богдан Піх зазначив: «Сьогодні велике свято для нас, як і 150 років тому, коли до нашого княжого міста Лева прибув перший поїзд з Європи. З цього часу життя в регіоні змінилося. Змінилося на краще, бо там, де пройшов поїзд, залишилися залізничні станції, залишилися і розбудувалися депо, люди в цей час мали роботу. Більше ніж паровоз для об’єднання держав, міст, родин не зробив ніхто».

Привітати Львівську залізницю прийшов і голова ЛОДА Михайло Костюк, і перший заступник міського голови Олег Синютка, і представники духовенства. Губернатор, зокрема, зазначив: «З прекрасним ювілеєм, святом молодості залізниці, з 150- літтям залізничного транспорту в Україні. Завдячуючи залізниці, залізничникам наша держава, як і в минулому, так і сьогодні отримує найкращі види послуг. Завдяки життєвим артеріям залізниці люди між собою спілкуються. І хочу відзначити, що цей потяг – це було єднання Європи з Україною, і прибув він саме до Львова».

Богдан Піх та Михайло Костюк відкрили також пам’ятну дошку, присвячену цій урочистій події, викарбувану української та німецькою мовами.

Окрім того, начальник залізниці розповів: «Коли почали будувати залізницю, люди не сприймали її, боялися, ходили навіть чутки, що, якщо повз садиби проходитиме колія, то кури не нестимуться, корови не даватимуть молока. І люди були проти. Але, коли залізниця запрацювала, вона стала незамінною. Бо залізничні станції ставали центрами культури, економіки, а люди мали роботу, якої так бракувало тоді в Галичині, та ще й з високою оплатою праці».

Довідка.

4 листопада 1861 року з Відня до Львова прибув перший поїзд – «Ярослав», що складався з двох вагонів та чотирьох «візків» і розвивав швидкість до 30 км/год. Це було перше регулярне сполучення, яке означало включення цих територій до європейської мережі залізниці, відкривало широкі можливості для реалізації на Галичині промислових, індустріальних, культурно-мистецьких та військових проектів. Відтоді рух на залізниці не припинявся ні під час воєн, ні у роки революцій, а мережа залізниць розширювалася і розвивалася.

За останні 50 років Львівська залізниця була реконструйована, майже половина головних колій переведена на електротягу, 65% стрілочних переводів і сигналів обладнано електричною централізацією. Нині на електрифікованих дільницях залізниця користується двома видами струму – постійним та змінним. За роки незалежності залізничники Львівської магістралі реконструювали десятки станцій, побудували нові вокзали (Моршин, Трускавець, Червоноград, Чоп, приміський вокзал у Львові), реконструювали та модернізували майже усі великі вокзальні комплекси. Вперше в Україні на станції Мостиська-2 встановлено пристрій «SUW-2000», який дає змогу без зупинки поїзда змінювати ширину візків вагонів з вузької європейської колії (1435 мм) на широку вітчизняну (1520 мм) і навпаки.

Сьогодні Львівська залізниця охоплює територію 7 західних областей України – Львівської, Волинської, Рівненської, Тернопільської, Івано-Франківської, Чернівецької і Закарпатської. Експлуатаційна довжина залізниці складає 4497,4 км. Найбільшими транспортними вузлами є станції Стрий, Тернопіль, Івано-Франківськ, Рівне, Ковель, Чернівці, Ужгород, Чоп. Загалом на залізниці працюють 354 станції. Штат залізниці налічує 55 тисяч працівників.

Залізниця експлуатує 6933 штучні споруди (мости, віадуки, акведуки, тунелі та переходи), що становить 35% від загальної кількості штучних споруд Укрзалізниці.

Залізничні сполучення з країнами Європи, СНД, а також Балтії забезпечують 17 прикордонних переходів, які оснащені необхідною технікою для навантаження, перевантаження вантажів та перестановки вагонів.

Джерело

peredplata