Скільки коштує гарантія?

«У гіпермаркеті «Епіцентр» у мене вимагають оплату вартості ремонту технічно несправної мотокоси, гарантійний термін придатності якої закінчується 23 травня цього року, — крик душі 83-літнього пенсіонера, чернівчанина Василя Пентелейовича Муневича. – Я придбав її там минулого року за 924 гривні, але працювала вона недовго – то глохла, то не заводилася зовсім. Сподівався, що причина криється у якості бензину і масла та купував найдорожчі ПММ, які тільки є у Чернівцях… Коли й це не допомогло, звернувся у вересні до сервісного центру, що працює при «Епіцентрі». Там щось підкрутили, і я забрав свою техніку додому. Вважаючи її справною, тримав до нинішньої весни, бо ж взимку траву не треба косити. Коли ж взявся до роботи, усе повторилося і після кількох спроб мотокоса зовсім вийшла з ладу. При повторному моєму візиті до «Епіцентру» майстер Андрій Заяць сказав, що я маю сплатити за ремонт мотокоси аж половину її вартості – близько 400 гривень. Він пояснив, що потрібно замінити окремі деталі, котрі продаються на базарі, а вони дорогі. Незрозуміло, чому я маю оплачувати деталі своїм коштом, адже до майстра звернувся 10 травня, ще до закінчення терміну гарантії. А ще знаю напевне, що «гарантійні» покупки мають обслуговуватися за-кріпленими майстернями безоплатно, навіть коли потрібно замінювати окремі деталі. Чому тоді працівники цього гіпермаркету так чинять зі мною?»
Майстер з ремонту електротехнічного обладнання гіпермаркету «Епіцентр» Андрій Заяць:

— У цьому випадку не йдеться про гарантійне обслуговування, адже з ладу вийшла циліндро-поршнева група двигуна винятково внаслідок неправильної експлуатації придбаної мотокоси.

Консультація юриста Державної інспекції з питань захисту прав споживачів Зої Штогрин:

— Треба знати причину поломки придбаної споживачем коси. Якщо це трапилося з його вини, то, відповідно до закону, навіть попри термін дії гарантії, він сам має сплачувати вартість ремонту. Якщо ж буде встановлено, що коса вийшла з ладу з вини виробника, ремонт має здійснюватися за кошти підприємства, де було придбано покупку. У випадку, коли споживач не користувався придбаною технікою за призначенням а, як він стверджує, перевірив роботу та виявив, що коса не працює, нехай звертається з претензією до керівництва гіпермаркету для усунення недоліків, а у разі відмови – до Державної інспекції із захисту прав споживачів.

Новини Партнерів