Кандидат на чернівецького міського голову адресно дарує виборцям так звані соцпроїзні

Кандидат на чернівецького міського голову адресно дарує виборцям так звані соцпроїзні ОПОРІ стало відомо, що агітатори від імені кандидатів в депутати Чернівецької міської ради від політичної партії «Рідне місто» (Тетяна Бешлей, Володимир Бешлей, Анатолій Чесанов, Василь Дутчак, Марина Гаєвська) адресно роздають виборцям так звані соціальні проїзні на можливий безкоштовний проїзд в громадському транспорті. Пластиковий соціальний квиток міститься в агітаційному матеріалі за кандидата на посаду Чернівецького міського голови цієї політичної сили Віталій Михайлішина. В листівці, на котрій вписано ПІБ виборця, йдеться, що соціальний квиток запрацює з 1 грудня 2015 року, коли мером буде обрано саме цього кандидата.
В брошурі «Разом відновимо справедливість» Віталій Михайлішин адресно звертається до особи, яка отримує соціальний квиток та пояснює, що цей квиток дасть змогу безкоштовно користуватися громадським транспортом. Нагадує, що такі проїзні вже діяли впродовж всього терміну, коли він керував містом (Віталій Михайлішин виконував обов’язки міського голови в 2011-2014 роках). Також там зазначено, що якщо особа проголосує за «Рідне місто» на виборах 25 жовтня, то «відновить справедливість – поверне свій соціальний квиток, який буде діяти з 1 грудня».
Зважаючи на те, що в брошурі, на так званому соціальному квитку міститься ПІБ виборців, а ця продукція доставляється адресно, виникає питання стосовно бази персональних даних, яка є у агітаторів. Про це, а також про те, яка кількість і за які кошти виготовлено соціальні проїзні, ОПОРА запитала у кандидата на посаду Чернівецького міського голови Віталія Михайлішина.
– Я не знаю, яка кількість соціальних квитків буде видана. Люди зустрічаються з кандидатами, говорять про потребу такого проїзного та дають свої дані. Не готовий сказати скільки їх видано і на сьогоднішній день та не знаю чи вони виготовлені з виборчого фонду. Ви знаєте, я кандидат на міського голову, а не партійний працівник, тому не контролюю дану ситуацію. Звертайтеся до кандидата, які видають соціальні квитки, – прокоментував ОПОРІ поширення соціальних проїзних Віталій Михайлішин.
Кандидат в депутати від місцевої політичної партії «Рідне місто» Володимир Бешлей, представники якого також розносять виборцям соціальні проїзні, повідомив спостерігачеві наступне:
– Це повернення соціальних проїзних квитків, які діяли два роки тому. Нові соціальні квитки удосконаленні. Вони захищенні від підробки та будуть давати змогу не лише безкоштовно користуватись громадським транспортом, а й надавати право на додаткову знижку у комунальних аптеках, магазинах.
За словами Володимира Бешлея, соціальні квитки виготовлені за кошти виборчого фонду та дійсно будуть діяти з 1 грудня, якщо Віталій Михайлішин стане мером.
ОПОРА очікує подання проміжних фінансових звітів щодо використання коштів виборчих фондів, аби прослідкувати, з яких коштів та яких фондів було сплачено друк вказаних квитків.
Стосовно персональних даних, якими володіють кандидати, працівники їхніх штабів, то ОПОРА звертається до УМВС в Чернівецькій області перевірити вказані дії кандидатів на відповідність закону «Про захист персональних даних».
Спостерігачі зауважують, що безкоштовні проїзні – це передвиборча обіцянка з конкретною матеріальною вигодою у майбутньому. Якщо би це були справді діючі зараз проїзні, їх роздачу можна було би розцінювати як підкуп виборців. Частина вразливої категорії населення – малозабезпечені, пенсіонери, вірять, що квитки і справді запрацюють з першого грудня.
Відповідно до п.4 ст. 60 Закону України «Про місцеві вибори», забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора місцевої організації партії, яка є суб’єктом виборчого процесу, політичної партії, місцева організація якої є суб’єктом виборчого процесу, або інших агітаційних матеріалів, за умови, що вартість таких товарів не перевищує 5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати) та інших матеріальних цінностей або робіт чи послуг. Згідно п.3 ст.160 Кримінального кодексу України, здійснення передвиборної агітації (агітації референдуму) шляхом надання підприємствам, установам, організаціям неправомірної вигоди або надання безоплатно товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення найменування, символіки, прапора політичної партії, вартість яких не перевищує розміру, встановленого законодавством), робіт, послуг карається обмеженням волі на строк від двох до чотирьох років або позбавленням волі на той самий строк з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.
Розпочала роботу гаряча лінія Чернівецького представництва Громадянської мережі «ОПОРА». Відповідно всі бажаючі можуть задзвонити за номером 099 010 6551 і отримати консультацію щодо виборчого процесу або ж повідомити про порушення. А про факти, зафіксовані нашими спостерігачами можна дізнатись на сайті Чернівецького представництва Громадянської мережі ОПОРА http://oporacv.org/

peredplata