Чи стануть Чернівці велосипедним містом?

Чи стануть Чернівці велосипедним містом?30 жовтня на сесії Чернівецької міської ради затверджено Концепцію розвитку велоінфраструктури у Чернівцях. Проте всім зрозуміло, що це лише перший крок на шляху до величезної роботи — і до того, щоб стати повноцінним велосипедним містом, Чернівцям ще дуже і дуже далеко. Велоактивістка Тетяна Лабухорська на своїй сторінці в соцмережі закликала усіх велоактивістів вносити свої пропозиції щодо подальших дій. А поки “винуватці свята” збираються з думками, ми вирішили поцікавитись думкою “пішоходів”.

Більшість чернівчан оцінюють такі заходи позитивно — в тому числі й заборону руху велосипедів вулицею Кобилянською. Зокрема, вчителька Світлана вважає, що це рішення можна назвати відновленням історичної справедливості: “Вулиця Кобилянська з давніх-давен була пішохідною. Прогулюючись, люди мають милуватися вишуканою архітектурою Панської вулиці, а не озиратися на всі боки, аби не потрапити під колеса велосипеда. А у віддалених від центру районах, таких як Гравітон, проспект Незалежності, Комарова варто би зробити спеціальне маркування для велосипедних доріжок, встановити таблички “Зона руху велосипедів” чи щось подібне. Тротуари на проспекті широкі — вистачить місця усім».

Велосипедистка Світлана погоджується зі своєю тезкою й не особливо шкодує про заборону їзди велосипедів вулицею Кобилянської: “Чесно кажучи, я там ніколи не їздила, цією вулицею набагато приємніше гуляти пішки. А за потреби її можна об\’їхати — от вулиця Українська завжди спокійна, там ніхто нікому не заважатиме.”

Щоправда, багато прихильників велоспорту не вважають наше місто особливо придатним для масового велосипедного руху. “Тут усюди горби! Значно приємніше їздити на далекі дистанції, а центром міста краще пройтися пішки” — говорить мешканець Івано-Франківщини Віталій.

Школяр Сашко мріє про новий велосипед і якусь швидкісну трасу, де можна було б гасати: “Я не дуже люблю кататися містом — боюсь когось збити”.

По-різному ставляться чернівчани і до веломаршрутів, презентованих міською радою у згаданій Концепції розвитку велоіндустрії. Серед презентованих одним із пріоритетних маршрутів вважається “Студентський”, що пролягає від вул. Університетської до вулиці Воробкевича: через вул. Котляревського, Героїв Майдану, Федьковича, Щербанюка та Небесної сотні. До цього маршруту ставлення теж неоднозначне: одні вважають його зручним, інші – навпаки:
“Я мешкаю в центрі, а на роботу їжджу на проспект — якраз виходить, що оцим студентським маршрутом. Не сказала б, що він дуже зручний. Мені постійно доводиться з\’їжджати з тротуару на дорогу і навпаки,” — каже велосипедистка Світлана.

А основною проблемою, яка стоїть на заваді втіленню цього проекту в нашому місті, є та, що транспортна система Чернівців розрахована в основному на автомобільний транспорт. Отож задля того, щоб чернівчани пересіли з автівок на велосипеди, необхідно вдосконалити та внести певні зміни у цю систему. До прикладу, перекрити центр для приватних автомобілів, упорядкувати систему паркування в місті тощо.

Поки що ідея залишається лише на папері. На ділі ж маємо кілька велопарковок за відсутності велодоріжок та заборону велосипедного руху вулицею Ольги Кобилянської, яка спричинила лише публічний резонанс, по суті нічого не змінивши. Артем, один із вуличних музикантів, неабияк обурюється з цього приводу: “Мені набридли велосипедисти: гасають Кобилянською на своїх bmx (легкі велосипеди без підвіски, на яких здійснюють різні трюки — авт.), я постійно боюсь, що вони якогось дня у щось вріжуться чи пошкодять мені гітару! До речі, відтоді, як заборонили рух велотранспорту, ситуація особливо не змінилась! На них погода більше впливає, аніж будь-які заборони — до того ж, це ніким не контролюється. Хай влада зробить щось більш дієве: розставить по вулиці даїшників, роздасть місцевому населенню палиці. Бо одними заборонами нічого не зміниш”.

Надія Руснак

peredplata