Наш власний кореспондент Ростислав Демчук передає з Брюсселя:
-Після двороків заборони на імпорт вугілля з Австралії “піднебесна” вирішила їх значно пом’якшити з подальшим повним зняттям заборони на купівлю австралійського вугілля. Йдеться про металургійне або коксівне вугілля, яке є більш конкурентоспроможними порівняно з вантажами з Росії та Сполучених Штатів.
Пом’якшення заборони вже призвело до того, що три потужні комунальні компанії та один великий виробник сталі Китаю отримали дозвіл відновити імпорт вугілля з Австралії, яка раніше була другим після Росії за величиною постачальником “чорного золота” у Китай до введення обмежень у середині 2020 року. Після запровадження Пекіном ембарго на імпорт вугілля з Австралії сталося те, що російські вантажі замінили австралійські. Разом з тим Китай був змушений імпортувати більше коксівного вугілля по суші з сусідньої Монголії, а також збільшив внутрішнє виробництво, щоб компенсувати дефіцит.
Хоча австралійське коксівне вугілля, ймовірно, буде дорожчим, ніж монгольське, його також можна легше доставити на прибережні сталеливарні заводи.
і хоча це ще не означає, що цей крок є дуже значним, але вплив, швидше за все, буде стосуватися покращення зв’язків між Китаєм та Австралією, які стали напруженими, коли Канберра закликала розслідувати походження пандемії коронавірусу, у наслідок чого Китай заборонив імпорт кількох найменувань товарів з Австралії, включаючи ячмінь, вино та лобстерів.
До заборони в липні 2020 року Китай імпортував від 3,5 до 4,3 мільйона тонн енергетичного вугілля з Австралії, а пік 2020 року припав на 4,26 мільйона в квітні того ж року, згідно з даними, зібраними товарними аналітиками міжнародної трейдерскої консалтингової Kpler.
(Довідка: Kpler — це компанія зі штаб-квартирою у Парижі, яка займається аналізом даних і розробляє рішення, спрямовані на сприяння ефективній і стійкій торгівлі в сфері енергетики).