Державна реєстрація прав на земельні ділянки. Роз’яснення законодавства

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки може здійснюватися виключно після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Державна реєстрація права власності на землю проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах області, крім державної реєстрації речових прав, що проводиться нотаріусами в результаті вчинення нотаріальних дій, незалежно від місцезнаходження нерухомого майна.

Державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб’єкта державної реєстрації прав або нотаріуса. У разі набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду з одночасним набуттям речових прав на земельну ділянку, на якій вони розташовані, а також у разі державної реєстрації речових прав, що є похідними від права власності, одночасно з державною реєстрацією права власності на таке майно заявником подається одна заява. Заява про державну реєстрацію прав подається окремо щодо кожного об’єкта нерухомого майна.

Державному реєстратору забороняється вимагати від суб’єкта звернення документи або інформацію для надання адміністративної послуги, не передбачені законом, від-так, перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав встановлено Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127.

Крім цього, державні реєстратори зобов’язані надавати до відома заявників інформацію про перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав.

Тому, розглянемо найбільш поширені випадки державної реєстрації прав на земельні ділянки та документи, необхідні для цього.

Для державної реєстрації права власності на сформовану земельну ділянку в порядку відведення земельної ділянки із земель державної та комунальної власності – рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або про затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки (в разі підготовки лотів до проведення земельних торгів).

Державна реєстрація права власності на земельну ділянку, реєстрацію якого проведено до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент його набуття, проводиться за умови наявності відповідних відомостей про зареєстровані права в Державному земельному кадастрі.

Державна реєстрація права власності на земельну ділянку, реєстрацію якого не проведено до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент його набуття, проводиться за умови встановлення факту переходу прав від особи, відомості про яку містяться в Державному земельному кадастрі, до особи, що заявляє свої права.

Державна реєстрація права власності на земельну ділянку, реєстрацію якого не проведено до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент його набуття, якщо такі права набуті згідно з рішенням органу влади чи органу місцевого самоврядування, проводиться за умови встановлення факту відсутності відомостей про речові права інших осіб на таку земельну ділянку в Державному земельному кадастрі.

Для державної реєстрації права власності та права постійного користування на земельну ділянку, права на яку набуваються шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у постійне користування із земель державної або комунальної власності, подається рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність чи надання у постійне користування або про затвердження документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки та передачу її у власність чи надання у постійне користування.

Державна реєстрація зміни строку права оренди земельної ділянки, реєстрацію якого проведено до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент його набуття, проводиться за умови наявності відповідних відомостей про зареєстровані права в Державному земельному кадастрі.

Державна реєстрація права оренди земельної ділянки, реєстрацію якого не проведено до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент його набуття, проводиться за умови відсутності відомостей про зареєстровані інші речові права в Державному земельному кадастрі чи Державному реєстрі прав.

При цьому строк права оренди обчислюється з урахуванням строку дії договору оренди, який починається з моменту його укладення.

Якщо маєте запитання щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, можете звернутися  до відділу  розгляду звернень та забезпечення  діяльності комісії з питань розгляду скарг  у сфері державної реєстрації Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області, за номером телефону: 0372 570-810 та на електронну адресу: vzaemodia@cv.minjust.gov.ua

Юлія Мартиненко,

головний спеціаліст відділу взаємодії з суб’єктами

державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів

Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новини Партнерів