Упродовж трьох діб поліцейські задокументували 5 фактів, так званих, «телефонних шахрайств». Зловмисники ошукали потерпілих майже на 250 тисяч гривень – повідомляє Відділ комунікації поліції Чернівецької області.
У чотирьох випадках невідомі особи представлялись працівниками банку. Під приводом покращення банківських послуг шахраї дізнавалися у громадян персональні дані, після чого знімали з карток усі наявні там кошти. Таким чином троє чернівчан та один житель Хотинщини позбулися значних сум грошей – від 15-ти до 40-ка тисяч гривень.
Ще в одному випадку 46-річна чернівчанка хотіла придбати побутову техніку через мережу Інтернет. Жінка перерахувала невідомому продавцю 64 тисячі гривень, але товар так і не отримала.
За вказаними фактами розпочато кримінальні провадження за частиною 1 статті 190 (Шахрайство) Кримінального кодексу України. Працівники поліції здійснюють низку розшукових заходів для встановлення вказаних осіб.
Правоохоронці вкотре закликають бути максимально обережними.
Пам’ятайте:
– справжній співробітник банку ніколи не телефонує й не надсилає SMS з проханням зазначити особисті дані, номери карток, паролі або секретні коди. Працівники банку мають усю необхідну інформацію про клієнта;
– коли нібито співробітник банку у телефонній розмові пропонує здійснити через банкомат чи термінал самообслуговування якісь операції для підвищення безпеки чи розблокування переказу – одразу припиніть розмову. Це класична шахрайська схема, яка дозволяє злочинцям отримати доступ до вашого рахунку;
– уважно читайте всі повідомлення від банку та не здійснюйте необдуманих кроків. У SMS завжди зазначається мета операції, щоб клієнт міг переконатися, що гроші переказуються саме туди, куди він хотів;
– для отримання переказу на картку потрібен лише її номер. Якщо у вас намагаються дізнатися інші особисті дані (номер паспорта, індивідуальний податковий номер, інші дані картки), найімовірніше, ви маєте справу з шахраями;
– якщо ви отримали повідомлення про якісь проблеми з банківським рахунком, зверніться безпосередньо у відділення банку або за номером служби підтримки, який зазначено на картці або офіційному сайті фінансової установи.