7 ПРАВИЛ ЯК ВИСВІТЛЮВАТИ ТЕМИ ЕПІДЕМІЙ У МЕДІА

Усе невідоме лякає людей. Медійники — це також люди зі своїми страхами, але у кризові періоди саме журналісти мають усвідомлювати свою особливу відповідальність у роботі з інформацією.

Публікуємо 7 основних правил, як висвітлювати тему епідемії у медіа, від канадської журналістки та експертки з інфекційних захворювань Хелен Брандсвел. Вона мала досвід роботи в умовах епідемії короновірусу SARS у 2002 році.

  • Переконайтеся, що експерти, яких ви цитуєте, дійсно є експертами. Шукайте їхні наукові статті та роботи саме в цій предметній галузі. Важливими контактами будуть епідеміологи та інфекціоністи-практики.
  • Встановіть контакти з офіційними джерелами інформації громадського здоров’я щодо інфекційного контролю. Докладно про інфекційні хвороби в Україні — на веб-сторінці Центру громадського здоров’я МОЗ України, інформація там постійно оновлюється. Крім того, не гребуйте міжнародними джерелами: Center of Disease Control and Prevention та European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC).
  • Не завадило б ознайомитися з епідеміологією та основними способами передачі для інфекційних захворювань в цілому, незалежно від того, про яку хворобу йдеться. Зрозумійте ключові поняття: інкубаційний період, прямі/опосередковані способи поширення інфекцій, як це відбувається. Пам’ятайте: інфекційні захворювання поширюються за певними шаблонами, навіть якщо специфіка конкретної епідемії невідома.
  • Знання основ епідеміології будуть незамінними під час інтерв’ю. Очевидно, що авторитетні коментатори з цієї теми під час спалаху епідемії будуть завантажені. Важливо бути підготовленим, розбиратися у темі, не ставити елементарних запитань, при цьому дарма витрачаючи час коментатора.
  • Нагадайте читачам, що інформація про епідемію не є остаточною, що вона зміниться: «Станом на зараз ще не все відомо про цю інфекцію. Ми обов’язково будемо повідомляти актуальне. Якщо інформація зміниться, це не означатиме, що владні та медичні установи замовчують чи приховують факти. Так може статися, бо щодня з’являється нова інформація про цей вірус».
  • Журналісти повинні засвоїти і для себе: «Знання, які ви маєте на цей момент, можуть змінитися. Будьте гнучкими, уважно слідкуйте за подіями та вносьте корективи у власне бачення ситуації».
  • Знайте свою аудиторію, розумійте, для кого ви пишете/говорите. Це допоможе краще пояснити актуальний стан справ.

Новини Партнерів