Нещодавно придбаний недешевий мобільний телефон приніс Олені замість задоволення та зручностей чимало клопотів. Після того, як апарат раптом вийшов з ладу, жінка здала його на ремонт до сервісного центру гарантійного обслуговування, але вже другий місяць не може отримати ні відремонтованого телефону, ні грошей.
Що робити в такому випадку, ми запитали у юриста Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Чернівецькій області Зої Штогрин.
Отже, якщо придбаний телефон ще перебуває на гарантійному обслуговуванні, то його потрібно віднести до сервісного центру або магазину, де він був придбаний для передачі ним несправного товару в сервісний центр. При здачі потрібно написати заяву з проханням надати на час проведення гарантійного обслуговування інший аналогічний товар (телефон) для користування з обмінного фонду (постановою № 172 кабміну затверджений перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд і телефон в тому переліку є).
Згідно з постановою Кабміну, серед товарів, з яких утворюється обмінний фонд, є наступні: телевізори, магнітоли, магнітофони, радіоприймачі, холодильники, морозильники, пральні машини, мікрохвильові печі, кухонні машини, в’язальні машини, пилососи, електропраски, електроміксери, електросоковижималки, апарати телефонні, в тому числі мобільного зв’язку, персональні комп’ютери та комплектуючі частини до них, апаратура для відеозапису та відтворення зображення і часу, електрочайники, електрофони, електрокавоварки.
Окрім того, споживач повинен уважно прочитати квитанцію сервісного центру, яку йому виписують при прийнятті товару на гарантійне обслуговування, аби мимохіть не затвердити своїм підписом умов, які його не влаштовують. Зокрема, можливі варіанти з терміном гарантійного ремонту — за законом він не має перевищувати 14 робочих днів, але трапляється, що у сервісному центрі відсутні деталі й у зв’язку з цим може знадобитися більший період часу задля їх замовлення та отримання. У таких випадках термін гарантійного ремонту може бути подовжений до 2 місяців, але — тільки за погодженням зі споживачем. Споживач має право відмовитись від подовження терміну гарантійного обслуговування і якщо після здачі товару на гарантійне обслуговування спливло 14 робочих днів, написати заяву-претензію в довільній формі на ім’я директора сервісного центру у двох примірниках, після чого той має повернути товар з доданням акта про неможливість ремонту даного засобу або ж порушення ним термінів гарантійного ремонту. З поверненим товаром та зазначеним актом споживачеві слід звернутися до магазину, де була придбана річ, і вимагати заміни апарата, що вийшов з ладу, на новий або ж повернення коштів, відповідно до ст. 8 закону «Про захист прав споживачів».
Термін вирішення цього питання не має перевищувати 14-денного терміну.
Загалом ж за консультацією, порадами щодо написання заяв-скарг та власні з самою скаргою та копією квитанції про придбання товару варто звертатись до Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Чернівецькій області (Чернівці, вул. Ватутіна, 6, тел. 553 189, 52 72 02, 52 33 67).
Підготувала Надія ВІРНА