Як ми вже повідомляли, «Укрзалізниця» взяла курс на скасування багатьох маршрутів та зміну графіку руху поїздів. І от вже з цього тижня багато буковинців те відчули. Зокрема, з 31 жовтня денний потяг № 607/608 «Чернівці-Львів», котрий за 6 годин сполучав два обласних центри, курсуватиме лишень по 1, 5 та 7 днях тижня. А потяг № 668/667 «Чернівці-Ковель» із Чернівців відправлятиметься по 4, 5, 6, 7 та з Ковеля по 1, 5, 6, 7 днях тижня.
На залізниці це пояснюють тим, що після здійснення повного аудиту пасажиропотоку стало видно, які потяги курсують порожніми, які використовуються як приміські, а де, навпаки, не вистачає вагонів тощо. Тому до кінця 2011 року передбачено відмінити 23 залізничних маршрути та змінити періодичність курсування 13 поїздів. На тих же напрямках, де спостерігається стійкий попит на перевезення, будуть запроваджені нові маршрути, збільшена схема поїздів, тобто, додані додаткові вагони. На залізниці такі кардинальні зміни аргументують також тим, що за останніх 20 років з’явилося безліч маршруток, автобусів, збільшилися перевезення авіатранспортом, та й населення країни скоротилося практично на 6 мільйонів людей. При цьому кількість маршрутів пасажирських поїздів, що курсують країною, не переглядалась.
Тому поступово, поетапно, починаючи з введення нового графіка 2012/2013 рр. у травні 2012 року, буде збільшуватися кількість денних поїздів, а на відмінених маршрутах з’являться швидкісні міжрегіональні експреси.
У прес-центрі Львівської залізниці нам пояснили, що поки жодних змін, окрім тих, які відбулись з 31 жовтня, в напрямках, які та обслуговує, до кінця року не планується. Стосовно ж скасування нічного маршруту до Львова, то насправді потяг № 604К «Чернівці- Львів» і надалі курсує щоденно (з Чернівців відправляється о 21.00, до Львова прибуває о 5.50). Що ж стосується київського напрямку, то тут теж без змін. Поки що.
Менше пощастило нашим сусідам. Зокрема, з 1 листопада скасовано потяг «Хмельницький–Київ». А колись щоденний поїзд «Кам’янець-По-дільський-Київ», яким буковинці часто добираються до та з Києва, за відсутності квитків напряму, теж з 30 жовтня змінив графік руху: із Києва він курсує через день по парних, а із Кам’янець–Подільського — через день по непарних числах.
Так само не пощастило й прикарпатцям, у котрих до цього щоденний потяг «Івано-Франківськ-Київ» курсуватиме лишень тричі на тиждень.
Загалом же такі зміни викликали велике подивування та невдоволення серед пасажирів. Адже денний потяг «Чернівці-Львів» дуже зручний для багатьох. Однак у залізниці свій розрахунок. Та найгіршим є те, що він торкається і київських напрямків. Адже зручне сполучення з Києвом стосується і мобілізації людей за потреби, і виїзду краян до столиці на акції протесту. Скорочення маршрутів значно зменшує такі можливості. І те, що державне підприємство «Укрзалізниця» робить це саме в такий неспокійний час, наштовхує на роздуми. Так, звичайно, є надто збиткові напрямки (де потяги курсують напівпорожніми), де зміни необхідні. І більш-менш зрозумілою є тактика зі скасування чи зміни графіків руху приміських потягів. Але чому страждає залізничне сполучення між обласними центрами та столицею?
Окрім того, за повідомленням ГУ статистики в Чернівецькій області, за дев’ять місяців 2011 року підприємствами залізничного транспорту Буковини реалізовано послуг на 127,5 млн. грн. (що на 33 млн. грн. більше за минулорічні показники). Частка послуг залізничного транспорту становила майже 13% від обсягу реалізованих послуг в цілому по області. В їх структурі більше 94% займали послуги пасажирського транспорту. Загалом, у 2010 р. станціями залізниць, розміщеними на території області, було відправлено майже 1,8 млн. пасажирів. Тобто, попит на залізничні пасажирські перевезення на Буковині є. Та це не вселяє спокою та певності, що потяги з/до Чернівців не підпадуть під скасування. Залишається лишень сподіватися і шукати нові можливості добирання до різних куточків країни.
Надія ВІРНА