Водія тепер не зобов\’язують мати при собі вже давно скасований талон до водійського посвідчення, довіреність і дорожній лист (пункт 2.1). Варто звернути увагу на те, що відповідні закони були прийняті ще влітку, а в ПДР зміни вносяться тільки зараз. Іншими словами, кілька місяців діяли всупереч Закону, що регулюють рух.
У Правила внесено зміни, юридично узаконившие передачу власником транспортного засобу без використання довіреності (пункт 2.2): \”Власник транспортного засобу може передавати такий засіб у користування іншій особі, що має посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії, передавши йому реєстраційний документ на транспортний засіб.\”
Тепер водій і пасажир не тільки мотоцикла, але і мопеда повинні користуватися застебнутим мотошлемом (пункт 2.3 і 5.2 б).
Передавати права – немає необхідності. Досить їх просто пред\’явити (пункт. 2.4 а). Але тепер слід надавати авто (якщо воно підлягає обов\’язковому технічному контролю), у тому числі і для перевірки технічного стану (пункт. 2.4).
Запис у дорожньому листі тепер не робиться (оскільки скасовано сам дорожній лист).
Посилилися вимоги до номерних знаків (пункт 2.9). Тепер знак повинен відповідати стандартам, закріпленим у встановленому для нього місці, чистим і освітленим (раніше про це не згадувалося).
У пункті 2.11 докладно описана можливість оформити ДТП без ДАІ:
\”У разі настання ДТП за участю транспортних засобів, зазначених у діючий договір обов\’язкового страхування цивільної відповідальності, за умови експлуатації таких транспортних засобів особами, відповідальність яких застрахована, відсутність травмованих (загиблих) осіб, а також при досягненні згоди водіїв таких транспортних засобів щодо обставин скоєння ДТП, при відсутності в них ознак алкогольного, наркотичного або іншого сп\’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і в разі складання такими водіями спільного повідомлення про дорожньо-транспортному подію відповідно до встановленого Моторним (транспортним) страховим бюро зразком, у такому випадку водії згаданих транспортних засобів після складання ними зазначеного у цьому пункті повідомлення звільняються від обов’язків, передбачених підпунктами \”д\” – \”е\” пункту 2.10 цих Правил. \” Підпункти \”д\”-\”е\” пункту 2.10- про необхідність повідомляти про ДТП в ДАІ.
У підпункті \”а\” пункту 2.12 виключено, практично не змінює смислове навантаження, слово \”використання\” ТЗ.
Нові категорії автомобілів
У нових ПДР офіційно запроваджено категорії (ТЗпункт 2.13):
–
А1 – мопеди, моторолери і інші двоколісні транспортні засоби, що має двигун з робочим об\’ємом до 50 куб. см або електродвигун потужністю до 4 кВт;
–
А – мотоцикли та інші двоколісні транспортні засоби, що має двигун з робочим об\’ємом 50 куб. см і більше або електродвигун потужністю 4 кВт і більше;
–
В1 – квадро-і трицикли, мотоцикли з боковим причепом, мотоколяски і інші триколісні (чотириколісні) мототранспортні кошти, дозволена максимальна маса яких не перевищує 400 кілограмів;
–
– Автомобілі, дозволена максимальна маса яких не перевищує 3500 кг (7700 фунтів), а кількість сидячих місць, крім водія, – восьми, склад транспортних засобів з тягачем категорії та причепом, повна маса якого не перевищує 750 кілограмів;
–
С1 – призначені для перевезення вантажів автомобілі, дозволена максимальна маса яких становить від 3500 до 7500 кілограмів (від 7700 до 16500 фунтів), складу, транспортних засобів з тягачем категорії С1 і причепом, повна маса якого не перевищує 750 кілограмів;
–
З – призначені для перевезення вантажів автомобілі, дозволена максимальна маса яких перевищує 7500 кілограмів (16500 фунтів), складу, транспортних засобів з тягачем категорії З причепом, повна маса якого не перевищує 750 кілограмів;
–
D1 – призначені для перевезення пасажирів автобуси, в яких кількість місць для сидіння, крім сидіння водія, не перевищує 16, склад транспортних засобів з тягачем категорії D1 і причепом, повна маса якого не перевищує 750 кілограмів;
–
D – призначені для перевезення пасажирів автобуси, в яких кількість місць для сидіння, крім сидіння водія, більше 16, склад транспортних засобів з тягачем категорії D і причепом, повна маса якого не перевищує 750 кілограмів;
–
ВЕ, С1Е, СЕ, D1E, DE – склади транспортних засобів з тягачем категорії В, С1, D1, D і причепом, повна маса якого перевищує 750 кілограмів;
–
Т – трамваї і тролейбуси.
При цьому керувати ТЗ категорій А1 і А можна з 16-літнього віку, категорій В1, В,С1,З – з 18-літнього категоріями ВЕ, С1Е, СЕ – з 19-літнього, а категоріями D1, D, D1Е, DЕ, Т – з 21-літнього віку.
Гальмуємо \”за маячкам\”
Проблискові маячки змінили своє значення (пункт 3.5). І якщо раніше, зустрівши нерухоме ТЗ з включеним маячком синього або синього і червоного кольору, водій повинен був зупинитися і чекати дозволу на проїзд, то тепер водій зобов\’язаний лише знизити швидкість до 40 км/год (про червоний маячок у цьому пункті вже не згадується).
Велосипедисти (пункт 6, 30.2)
Місцеві органи влади вже не мають права вводити картки обліку велосипедів (пам\’ятається, такі картки намагалися ввести в декількох областях України). В іншому ж з цього пункту просто виключені згадки про мопедах.
Та інші зміни ПДР
–
Включити аварійну сигналізацію тепер слід і в разі зупинки на вимогу працівника міліції (пункт 9.9 б).
–
Поза населеними пунктами мопедам не дозволяється їздити швидше 60 км/год (пункт 12.6).
–
На перехресті заборонений обгін усіх транспортних засобів (пункт 14.6 а). Раніше можна було обганяти двоколісні ТЗ, що рухаються без причепів.
–
В \”старих\” ПДР пропонувалося у разі засліплення світлом фар зустрічної машини увімкнути аварійну сигналізацію і зупинитися, в \”нових\” – навпаки: спочатку зупинитися, потім включити \”аварійки\” (пункт 19.3).
–
Раніше автобусів не дозволялося відбуксирувати тільки причепи, тепер же автобусів взагалі заборонено буксируєте-або (пункт 23.10 д, 23.12). Тим не менш, у разі встановлення причіпного пристрою заводом-виготовлювачем, така експлуатація дозволена (пункт 23.11).
–
Медичну довідку за навчання водінню тепер не потрібно (пункт 24.1), а вчитися водити мопед можна з 14 років (пункт 24.2). \”Майстер виробничого навчання водінню\” перейменовано в \”спеціаліста по підготовці водіїв\” (пункт 24.5). Спеціаліст по підготовці водіїв не повинен мати документ на право навчання водінню (виключені пункти 24.6 і 24.7)
–
Враховані особливості навчальних транспортних засобів з автоматичною коробкою передач (пункт 24.8): \”Транспортні засоби, на яких проводиться навчання, повинні мати розпізнавальні знаки\” Учбовий транспортний засіб \” відповідно до вимог підпункту\” к \”пункту 30.3 цих Правил. Автомобілі, які систематично використовуються для навчання також повинні бути обладнані додатковими педалями зчеплення (у разі якщо конструкція транспортного засобу передбачає педаль зчеплення), акселератора (у разі якщо конструкція транспортного засобу допускає можливість устаткування такої педаллю) і гальмування, дзеркалом або дзеркалами заднього виду для спеціаліста по підготовці водіїв.\”
–
Кріпити в правий нижній кут вітрового скла талон техогляду тепер офіційно не потрібно (пункт 30.2). А заборонено експлуатувати ТЗ без техогляду тільки в тому випадку, якщо ТЗ підлягає технічному контролю (пункт 31.3). Нагадаємо, для легкових ТЗ,що не використовуються в комерційних цілях, технічний контроль не потрібно.