У найбільшої мережі автозаправок групи “Приват”, до якої входять бренди “Авіас” та ANP, майже зник бензин черезвідсутність коштів для розрахунку із постачальниками пального.
Таку думку виказав директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
Проблеми у АЗС, що належали Коломойському почались з 2022 року, колидержаванаціоналізувала напівдержавні “Укрнафту” й “Укртатнафту”, які були частково під контролем “Привату”, а Ігор Коломойський опинився за ґратами. Куюн зазначає, що з того моменту мережа почала “буквально сипатися”.
“Нині мережа нараховує близько 550 АЗС, з яких багато зачинено. Мобільний додаток на сьогодні містить 430 адрес. Частка ринку у продажах – 5%”, – зазначив директор А-95.
За словами Куюна, заправки групи “Приват” не були джерелом прибутку для групи, натомість виконували функцію “банкоматів” для заробітку з “Укрнафти” та “Укртатнафти”.
Перший удар припав на магазини при АЗС, які за словами Куюна “майже одразу (після націоналізації – ЕП) спорожніли”. Вже у 2024 році почали надходити сигнали про затримки зарплат персоналу й зниження окладів регіональним менеджерам. У 2024 році, за словами Сергія Куюна, також з’явилися повідомлення про відсутність коштів для розрахунку із постачальниками пального, а у жовтні минулого року пальне почало зникати із АЗС.
“На початку січня повністю зник дизель, на сьогодні бензин марки А-92 в наявності на 28% станцій оператора, А-95 — на 12%, скраплений газ — на 5%. Продаж через додаток припинено”, – повідомив Куюн.
Директор А-95 зазначив, що у нафтового менеджменту “Привату” були спроби перезапустити бізнес:
“Були розмови про залучення зовнішніх управлінців, про передачу частини або всій мережі в управління. Були й пропозиції з ринку продати частину станцій. Але нічого не злетіло”.
Він також висловив думку, що якщо активи автозаправок “Привату” розподіляться, то про групу як гравця на ринку АЗС можна буде забути.
Нагадаємо:
У вересні 2024 року Приватбанк продав 245 заправок та 33 земельні ділянки, що контролювались Коломойським за майже 696 мільйонів гривень.