Новий рік буде коштувати біля 4000 гривень для кожної української сім\”ї

Новий рік буде коштувати біля 4000 гривень для кожної української сім"їУ цьому році на новорічні купівлі українці мають намір витратити 3 665 грн, що на 23,4% більше, ніж торік.

Такі дані Корреспондент.biz надала компанія Deloitte, підводячи підсумки дослідження настроїв українських і європейських споживачів у сезон новорічних і різдвяних свят 2011-2012 рр.

Дослідження показало, що більше половини бюджету середньої української родини (54%) піде на подарунки рідним і близьким, а третина (33%) – на новорічний стіл. Витрати на розваги в порівнянні з минулим роком збільшаться лише на 12% і складуть 476 гривень.

Українці, які планують збільшити витрати на новорічні свята, пояснюють це збільшенням доходів минулого року (66%), а також бажанням отримувати задоволення і уникати думки про кризу (47%). Частина опитаних споживачів (33%) зазначили, що збільшення витрат сприяє поява на ринку інноваційних товарів.

Ті ж українці, які мають намір скоротити свої святкові витрати, головною причиною назвали передчуття подальшого погіршення економічної ситуації (62%) і наявність боргів (27%).

Deloitte відзначає, що в порівнянні з іншими країнами, що взяли участь в опитуванні, найстрімкіше зросли саме святкові бюджети українців. Частково це обумовлено інфляцією і підвищенням вартості споживчого кошика, частково – традицією відзначати Новий рік всупереч всім труднощам. Жителям більшості європейських країн притаманна тенденція до скорочення новорічних витрат. Наприклад, у Греції очікується скорочення новорічних витрат на 22%, в Португалії – на 7,3%, в Італії – на 2,3%.

Втім, незважаючи на зростання, в українців очікується один з самих скромних новорічних бюджетів серед опитаних респондентів з 18 європейських країн. За обсягом запланованих святкових витрат нам поступаються тільки Нідерланди (260 Євро) і Греція (319 Євро). За підсумками опитування в 18 країнах, що взяли участь в дослідженні, середня сума святкових витрат становить 587 євро.
В українців очікується один з самих скромних новорічних бюджетів серед опитаних респондентів з 18 європейських країн. За обсягом запланованих святкових витрат нам поступаються тільки Нідерланди (260 Євро) і Греція (319 Євро)

\”Українці будуть збільшувати свої витрати на новорічні свята. Але це ретельно спланований бюджету, в першу чергу, орієнтований на придбання необхідних і корисних товарів, – зазначив партнер компанії Deloitte Григорій Павлоцький. – Дослідження демонструє бажання відсвяткувати новорічні свята зі всіма невід\’ємними атрибутами: подарунками, новорічним столом і розвагами. З іншого боку, в умовах обмежених бюджетів та економічної невизначеності відчувається все більш прагматичний підхід до витрат – ретельне вивчення цін, ретельне порівняння товарів і брендів в магазинах і мережі Інтернет. Така поведінка споживачів почало формуватися в період кризи і зараз міцно закріпилося в життя українців\”.

Автори дослідження також з\’ясували, яким є найбільш бажаний новорічний подарунок. Більшість опитаних українців вибрали серед різних варіантів гроші (49%). Саме такий подарунок був актуальний в період кризи в 2008 і 2009 рр.

При цьому дослідження показало, що ті, хто чекає подарунок у вигляді грошей, з високою часткою ймовірності його отримають. 43% респондентів повідомили, що збираються дарувати рідним і близьким гроші. Тим не менше, по популярності цей подарунок лише на четвертому місці серед українців. Перше місце займають косметика та парфумерія (62%), за ними слідують шоколад (53%), їжа і напої (49%).

А ось шанси отримати інші подарунки, які входять в топ-10 найбільш жаданих, набагато нижче. Подорожі, які лідирували в минулому році і займають друге місце в цьому році як найбільш затребуваний подарунок, навіть не потрапили в топ-10 подарунків, які українці оберуть для друзів і рідних. І хоча 37% респондентів хотіли б отримати на Новий рік комп\’ютери та ноутбуки, такі товари не будуть популярні серед тих, хто буде купувати подарунки.
В 13-ти з 18-ти країн найбажанішим подарунком, як і в попередні роки, є книги

В інших країнах теж існує велика ймовірність, що споживачі отримають в подарунок зовсім не те, що їм хотілося б. В 13-ти з 18-ти країн найбажанішим подарунком, як і в попередні роки, є книги. А дарувати будуть, як і в Україні, переважно косметику та парфумерію. Популярність цього подарунка автори дослідження спостерігають з року в рік, що пояснюється гнучкістю в ціновій політиці: косметику і парфумерію можна купити практично при будь-якому запланованому бюджеті на подарунки.

Зазначимо, що Deloitte проводить передноворічне дослідження споживчих настроїв в 18-ти країнах світу протягом 14 років. Україна бере у ньому участь у вже четвертий рік. В цьому році в рамках дослідження було опитано 18 354 споживачів методом інтернет-анкетування протягом двох останніх тижнів вересня.

В Україні у дослідженні взяли участь 780 людей у віці від 18 до 65 років, є жителями Києва, Харкова, Дніпропетровська, Донецька, Одеси, Львова, Миколаєва і Сум. Опитування проводилося за репрезентативною вибіркою для кожної з країн-учасниць з використанням аналогічної для всіх країн інтернет-анкети.

У листопаді минулого року повідомлялося, що українці мають намір збільшити свої витрати на новорічні і різдвяні свята на 14,8% – до 2 970 гривень.

Корреспондент.biz