З 7 березня нинішнього року будь-яку операцію з купівлі-продажу нерухомості доведеться узгоджувати з Податковою службою.
Про це йдеться в наказі Міністерства юстиції про \”Порядок здійснення нотаріальних дій нотаріусами українськими\”, пише \”Реальна економіка\”.
\”Договори про відчуження або заставу нерухомого та рухомого майна посвідчуються нотаріусом за умови письмової згоди відповідного податкового органу\”, – написано в документі.
За словами директора юридичної консалтингової групи Олександра Степанова, така неузгодженість паралізує роботу нотаріусів щодо оформлення угод купівлі-продажу на невизначений час.
\”У цій окремій нормі, яка передбачає, по суті, дозвіл Податкової на операцію з відчуження майна, занадто багато протиріч і неточностей. По-перше – невідомо, хто саме повинен отримувати узгодження з податковою: покупець, продавець або нотаріус. По-друге – незрозуміло, що вкладається в поняття \”відповідний податковий орган\”. Це орган за місцем реєстрації покупця, продавця, нотаріуса або майна\”, – розповів експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мінрегіону на будівництво виділили мізерну суму – експерт
На ці питання поки немає відповідей, як немає відповідей і на те, як ці відносини будуть регламентуватися і на підставі яких відомостей Податкова може відмовити у проведенні операції, зазначив Степанов.
Та як повідомляє ТСН, їм у Мін\’юсті заявили, що норма про необхідність отримання спеціального дозволу податківців для продажу житла є помилкою.
У новій версії Наказу Мін\’юсту процедуру узгодження в податковому органі проходять тільки ті об\’єкти, які перебувають у податковій заставі.
Варто зазначити, що ще 4 березня Наказ містив норму, за якою \”договори про відчуження або заставу нерухомого та рухомого майна посвідчуються нотаріусом за умови письмової згоди відповідного податкового органу\”. Тобто, для продажу квартири продавець повинен отримати спецдозволу податківця.
На сайті Верховної Ради цей же Наказ змінили ще в п\’ятницю, 4 березня.