Автолюбителям так чи інакше доводиться стикатися з ситуацією, коли потрібно замінити деякі запчастини. Придбання деталей – завдання важливе та відповідальне. Щоб не помилитися при покупці, корисно дізнатися, як влаштований ринок автозапчастин і хто представлений на ньому. Для одних водіїв головним фактором є те, щоб автомобіль просто їздив. Інші надають значення всім аспектам його експлуатації. І в цьому випадку питання вибору деталей є основним.
Класифікація оригіналів та не оригіналів
Відомо, що всі деталі поділяють на класи: оригінальні та не оригінальні. Але і серед них існує поділ.
- Оригінальні запчастини, що отримали назву “білого” оригіналу. Ці деталі забезпечуються упаковкою автовиробника: BMW, Infiniti, Renault, Nissan та інші. Продаж білого оригіналу відбувається за рахунок власної мережі автовиробника. Спочатку запчастини надсилають на склади, потім дилерам. Часто перед відправленням дилеру деталі накопичують на європейських складах;
- Оригінальні запчастини, що отримали назву “сірого” оригіналу. Це деталі, ідентичні першим, але імпортуються іншими каналами. «Білий» та «сірий» оригінал відрізняються ціною. Деталі, що прибувають з ОЕА, коштують як правило дешевше за європейські;
- Чи не оригінальні запчастини теж мають категорії. Перша: продукція від заводів, що виробляють оригінальні запчастини для збирання автомобілів на замовлення автоконцернів, але продається вона й на вторинному ринку. Друга: запчастини від компаній, що виготовляють дублікати оригіналів. Третя: запчастини від фірм пакувальників, які не ведуть свого виробництва. Основний вид їх діяльності – здійснювати пакування готової продукції відомих виробників автозапчастин.
Сегментація ринку деталей та особливості мережі продаж
Ринок запчастин величезний. Фахівці Автопро впевнені, що знання про ринок можуть стати базовими для покупця.
- В рамках первинного (ОЕМ) ринку представлені запчастини, призначені для збирання автотранспорту на заводах автомобільних концернів;
- В рамках вторинного ринку (або автермаркету) представлені запчастини для продажу, що доступні покупцям у магазинах та сервісних центрах. Типовими постачальниками автермаркету можна вважати компанії Bosch, CTR, Ruville, Beru, Hans Pries, Lemforder.
Починаючи з 2008 року, розклад сил на ринку став змінюватися. Якщо раніше більшість деталей (близько 80%) належала первинному ринку, тепер ситуація інша. Вторинний ринок швидко зростає і є надзвичайно стабільним. Причиною тому, на думку фахівців, є доступна ціна компонентів та асортимент найпопулярніших запчастин.
Продаж запчастин здійснюється через оптові та роздрібні мережі. Роздрібна мережа включає:
- Дилерів, які отримують оригінали від центральних складів автовиробників;
- Неавторизовані послуги з ремонту авто, де деталі продають разом із роботою по установці;
- Спеціалізовані магазини, що представляють широкий асортимент оригіналів та не оригіналів;
- Інтернет-магазини, що також представляють запчастини обох класів.