На Буковині закликають до діалогу монополіста ПАТ \”ЕК ЧЕРНІВЦІОБЛЕНЕРГО\”. Той поки ігнорує

На Буковині закликають до діалогу монополіста ПАТ "ЕК ЧЕРНІВЦІОБЛЕНЕРГО". Той поки ігнорує29 квітня 2013 року в Українському народному домі Буковинське громадське об’єднання (БГО) провело публічне обговорення на тему «СТАН ВЗАЄМОВІДНОСИН ПІДПРИЄМСТВА-МОНОПОЛІСТА ПАТ «ЕК ЧЕРНІВЦІОБЛЕНЕРГО» З ГРОМАДОЮ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ».

Були розглянуті проблеми, що існують у взаємовідносинах між надавачем послуг підприємством-монополістом «Чернвціобленерго» та споживачами послуг звичайними громадянами та підприємцями. Електропостачання – це послуга, без якої не може існувати жодна людина та підприємство. Особливу увагу представники громадськості приділили саме проблемам, які знаходяться в компетенції самої енергопостачальної компанії та і можуть бути вирішені за наявності волі та бажання монополії діяти в інтересах та на благо людей.

У своїх виступах представники БГО Анциперова Л., Баб’юк І., Босович О., Боровик Т., Вакарюк В., Малярчук М., Мельник Р., Рознай В., Терновецький С. наголошували на несправедливості щодо споживача укладених договорів, недосконалості та незручності розрахунків та отримання послуг, непрозорості діяльності компанії щодо інформації про права споживачів, недоліках у діяльності ПАТ, що створюють загрозу життю, здоров’ю, майну громадян, негативно впливають на підприємницьку діяльність, тощо. Підкреслювалась роль та значення суспільного впливу на вирішення проблем, що турбують громаду краю.

У заході взяли участь представники державних інституцій – Чернівецьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, Територіальне управління Держгірпромнагляду України у Чернівецькій області, Департамент соціального захисту населення Чернівецької ОДА, Інспекція з питань захисту прав споживачів, які взяли участь в обговоренні та відповіли на запитання громадських активістів, надали свої пропозиції щодо подальшої співпраці.

Представники ПАТ «ЕК Чернівціобленерго» не відреагували на запрошення громади та не були присутні на публічному обговоренні.

За результатами публічного обговорення Буковинське громадське об’єднання прийняло Резолюцію.

РЕЗОЛЮЦІЯ
ПУБЛІЧНОГО ОБГОВОРЕННЯ
«ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИН
ПІДПРИЄМСТВА-МОНОПОЛІСТА ПАТ «ЕК ЧЕРНІВЦІОБЛЕНЕРГО»
З ГРОМАДОЮ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ»

30 квітня 2013 року місто Чернівці

Ми, представники 15 громадських організацій,
1. Буковинський центр виборчих технологій
2. Буковинська фундація підтримки регуляторної реформи в Україні
3. Буковинська партнерська агенція
4. Буковинські співвласники будинків
5. Вибір Буковини
6. Громадська правозахисна організація «На грані»
7 Громадська правозахисна організація «Правосвіт»
8. Громадська ініціативна група с. Тисівці Сторожинецького району
9. Депутатська група
10. Європейський рух
11. Кіцманська районна громадська організація роботодавців
12. Конфедерація профспілок недержавного сектору економіки Чернівецької області
13. Обласна рада ветеранів
14.УВО «УТОС»
15. Чернівецький міський центр захисту прав підприємців,

які об’єднались, щоб забезпечити права громади краю на отримання якісних, доступних, прозорих послуг від підприємства – монополіста ВАТ «Чернівціобленерго» та поставили за мету стати стороною діалогу з корпорацією від імені громади та в інтересах громади.

Та присутні представники органів державної влади:

1. Чернівецьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України
2. Інспекція з питань захисту прав споживачів
3. Департамент соціального захисту населення Чернівецької ОДА
4. Територіальне управління Держгірпромнагляду України у Чернівецькій області

Винесли на публічне обговорення актуальне питання пошуку шляхів вдосконалення взаємовідносин підприємства-монополіста ПАТ «ЕК Чернівціобленерго» з громадою Чернівецької області.

У взаємовідносинах між ПАТ ЕК «Чернівціобленерго» та споживачами – громадянами, у т.ч. тими що об’єднані в ОСББ, ЖБК, суб’єктами господарювання – підприємствами та підприємцями наявні претензії щодо доступності, якості та процедури надання послуг енергопостачання. Певна частина наявних проблем перебуває у межах компетенції ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» та може бути вирішена за наявності волі та бажання керівництва компанії мати рівноправні взаємовідносини з споживачами.

Зокрема, це стосується несправедливості укладених договорів, односторонніх (з боку ПАТ «ЕК Чернівціобленерго») внесень змін в договори; непрозорої процедури підключення та відключення споживачів від електропостачання (особливо в сільській місцевості), перекладання обов’язків та витрат на плечі споживачів – юридичних осіб, встановленого ПАТ порядку, за яким ці споживачі зобов’язані щомісячно подавати звіти про використану електроенергію та здійснювати попередню оплату за послуги, які ще не надані, що призводить до вимивання обігових коштів підприємців та підприємств. Не врегульовані гострі питання щодо відшкодування збитків громадянам та підприємствам в разі пошкодження електроприладів, обладнання, побутової техніки через коливання напруги в електромережі, або відключення споживачів від електропостачання з технічних причин ПАТ.

Учасники обговорення констатують. що ПАТ ЕК «Чернівціобленерго» не надає споживачам необхідну їм інформацію. Монополіст має складний, бюрократичний процес відносин із клієнтами – споживачами, що обмежує можливість останніх захистити свої права. Особливо це стосується громадян, які проживають, або працюють в сільській місцевості.

Інформація про процедуру отримання послуг незрозуміла та недоступна споживачам. Громадяни потребують доступу до інформації про порядок підключення, випадки та умови відключення електроенергії, зміни договірних умов, тощо, аби забезпечити свої права, як споживачів у відповідності до чинного законодавства.

Доводимо до відома громади Чернівецької області, що на підставі узагальнення пропозицій, звернень громадян та аналізу ситуації сформовані наступні блоки проблем що існують у стосунках між мешканцями, підприємцями, фізичними та юридичними особами – споживачами електричної енергії, вирішення яких повністю або частково входить до компетенції ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго»:

ПРОБЛЕМА №1
НЕПРОЗОРА ПРОЦЕДУРА ПІДКЛЮЧЕННЯ ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ, УКЛАДАННЯ ДОГОВОРІВ, ВІДКЛЮЧЕННЯ ПІД ЧАС ДІЇ ДОГОВОРУ

ПРОБЛЕМА №2
НЕЗРУЧНИЙ ДЛЯ СПОЖИВАЧА ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ

ПРОБЛЕМА №3
НАЯВНІСТЬ РИЗИКІВ ЗДОРОВ’Ю ТА ЖИТТЮ ЛЮДЕЙ У НАСЛІДОК НЕЗАДОВІЛЬНОГО ТЕХНІЧНОГО СТАНУ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖ ТА ОБЛАДНАННЯ (ТРАНСФОРМАТОРИ)

ПРОБЛЕМА №4
НЕЗАДОВІЛЬНИЙ РІВЕНЬ КУЛЬТУРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ СПОЖИВАЧІВ

ПРОБЛЕМА №5
ВІДСУТНІСТЬ ПОВНОЇ ТА ДОСТУПНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ

ПРОБЛЕМА №6
НЕРЕАГУВАННЯ, ЧИ ФОРМАЛЬНЕ РЕАГУВАННЯ НА ЗАПИТИ, ЗВЕРНЕННЯ, СКАРГИ СПОЖИВАЧІВ

Буковинське громадське об’єднання, вважає за необхідне

1. Вказати ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» на існуючі проблеми в стосунках з споживачами електричної енергії.

2. Запропонувати ПАТ ЕК «Чернівціобленерго» залучитись до ефективної взаємодії із всіма споживачами послуг електропостачання та створити умови для побудови рівноправних взаємовідносин.

3. Запропонувати ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго», у чию компетенцію входить вирішення окреслених представниками громади на публічному обговоренні проблем, здійснити кроки щодо їх розв’язання та інформувати про це громадськість. З цією метою:

• в термін до 25 травня 2013 року утворити комісію, до складу якої включити представників Буковинського громадського об’єднання;

• створити умови для відкритої та прозорої роботи комісії.

• про результати розгляду проблемних питань під час робочих зустрічей та роботи комісії громаду Буковини повідомляти через ЗМІ.

4. Привернути суспільну увагу на регіональному та державному рівнях до наявних проблем забезпечення соціально – економічних прав громадян у сфері електропостачання;

5. Сприяти підвищенню рівня усвідомлення громадянами своїх прав та можливості здійснювати громадський вплив на діяльність підприємств-монополістів у сфері ЖК послуг та енергопостачання;

6. Запровадити практику громадського представництва у стосунках з монополістами у сферах життєво-важливих для громадян економічних, соціальних та адміністративних послуг.

7. У термін до 15 травня 2013 року звернутися до Антимонопольного комітету України стосовно укладення Меморандуму із громадськими організаціями про спільну діяльність із запобігання зловживанням монопольним становищем в сфері енергопостачання та ЖК послуг.

8. У термін до 15 травня 2013 року підготувати та направити звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування.

9. Рекомендувати органам місцевого самоврядування запровадити на постійній основі проведення за участю громадськості круглих столів, просвітницьких заходів для налагодження системи громадської експертизи і моніторингу тарифів та якості житлово-комунальних послуг.

10. За результатами публічного обговорення у термін до 31 травня 2013 року провести прес-конференцію для регіональних ЗМІ.

11. Підготувати та провести широку інформаційну кампанію по роз’ясненню прав громадян у стосунках з енергопостачальником ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» у співпраці з ЗМІ.

12. Активізувати роботу своїх представників в робочих групах, радах партнерства, консультативних та координаційних органах при місцевих органах виконавчої влади і місцевого самоврядування; ініціювати їх створення; висування представників громадськості до їх складу, залучати до складу Об’єднання активні громадські організації.

Ми переконані, що громада Буковини здатна представляти та захищати свої законні права та інтереси щодо отримання якісних, прозорих та доступних послуг у такий соціально важливій сфері,як електропостачання та інших житлово-комунальних послуг, які визначають якість життя громадян та, наразі, надаються переважно підприємствами – монополістами.

Ухвалено 30 квітня 2013 року

ПАТ \”ЕК \”Чернівціобленерго\” відмовилось від участі в цьому заході, що красномовно свідчить про їхнє ставлення до громади Буковини – споживачів електроенергії.

peredplata