Відбулось обговорення буковинської громади з ПАТ \”Чернівціобленерго\”

Відбулось обговорення буковинської громади з ПАТ "Чернівціобленерго"

Лідери громадських організацій краю, експерти, депутати місцевих рад, та Департаменту захисту прав споживачів розглянули коло проблемних питань, які хвилюють громаду Чернівецької області у сфері споживання електроенергії та потребують термінового вирішення.

Лідери та фахівці громадськості краю в черговий раз привернули увагу громади до «однобокості» договорів на користь монополіста, уникнення безвідповідальності за наслідки заподіяної споживачам шкоди, необґрунтованості та суперечливості порядку нарахувань за отримані підприємцями послуги, безпідставного відключення електроенергії споживачів, в тому представників соціально-незахищених верств населення, – осіб з обмеженими можливостями, ветеранів війни. Піднято питання важливого аспекту діяльності монополіста – соціальну відповідальність перед громадою. Послуги електропостачання – є фактично суспільним благом, яке визначає якість життя громадян, саме тому ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» має бути відповідальним перед всією громадою, будувати чесний та відкритий діалог з громадськістю.

Фахівець-правознавець Ольга Ставчанська надала експертну оцінку діючих договорів між різними групами споживачів. Визначено пункти, які є несправедливими по відношенню до споживачів, надають монополісту конкурентні переваги та створюють йому особливі умови для ведення власного бізнесу. В експертній оцінці визначені «слабкі» сторони існуючих договорів, які унеможливлюють відстояти свої інтереси споживачу будь-якої групи, у т.ч. через неможливість попередньо отримати типовий договір для ознайомлення.

Громадські діячі обговорили проблеми, які особливо хвилюють бізнес, було запропоновано звернутися до НКРЕ та АМК за конкретним реагуванням. Були піднято питання ставлення монополіста до підприємців, щомісячні авансові платежі, щомісячне звітування .перед монополістом, наявний порядок повірки лічильників, тощо. Розглянуто важливу проблему доступу споживачів до інформації, яка визначена законодавством.

На обговоренні були присутні
Представники контролюючих органів – представництва НКРЕ, інспекції енергонагляду в черговий раз проігнорували запрошення громадськості. Присутні визначили роботу представництва НКРЕ області незадовільною, оскільки ця державна структура діє не в інтересах споживачів.
Присутніми були озвучені конструктивні пропозиції до Резолюції, яка буде оприлюднена в ЗМІ та скерована до відповідних державних органів щодо врахування пропозицій громадськості. у числі внесення змін до існуючого законодавства.

peredplata