Чернівецьким перевізникам пропонують покращити технічне обслуговування транспорту, а не піднімати тарифи на проїзд

Перевізникам пропонують укласти Меморандум та всі автобуси обладнати приладами GPS

Переговори міської влади з перевізниками, які обслуговують міські автобусні маршрути, тривають вже кілька місяців. Перевізники вимагають підвищити плату за проїзд у зв’язку з подорожчанням пального та запчастин, збитковістю перевезень. Міський голова наполягає на тому, що спочатку необхідно підвищити якість обслуговування пасажирів, безпеку перевезень та працювати прозоро. Олексій Каспрук переконаний, що для підвищення своєї конкурентоздатності на ринку перевезень перевізники повинні бути самі зацікавлені у підвищенні якості своїх послуг, їх здешевленні.

За підрахунками перевізників, економічна обґрунтована вартість однієї поїздки в Чернівцях в залежності від маршруту становить від 3,97 до 6,02 грн. Департамент ЖКГ міської ради вважає, що у цих розрахунках перевізники завищують окремі витрати і водночас занижують коефіцієнт пасажиромісткості.

Два місяці спільної роботи дозволили перевізникам і фахівцям департаменту ЖКГ усунути більшість зауважень та надати розрахунки, які відповідають вимогам затвердженої урядом методики їх проведення, а також відпрацювати алгоритм подальшої співпраці, який викладено у проекті Меморандуму.

Перевізникам пропонується до 31.12.2015 р. обладнати всі автобуси, що здійснюють перевезення в м.Чернівці, приладами GPS – моніторингу руху громадського транспорту, а на кожному маршруті не менше одного автобусу обладнати пристроєм автоматичного обліку пасажиропотоку, здійснювати їх належне обслуговування та утримання за власні кошти.

Система GPS – моніторингу руху громадського транспорту та автоматичного обліку пасажиропотоку буде відображати рух громадського транспорту в режимі реального часу, вести автоматичний облік пасажиропотоку в режимі онлайн, відображати детальну інформацію про кожний транспортний засіб (марка, державний номерний знак, перевізник, який обслуговує) та всі зупинки громадського транспорту, містити схеми маршрутів та вести контроль за їх дотриманням водіями (сповіщення про відхилення від маршруту, про відключення пристроїв передачі даних), відображати швидкість руху транспортного засобу та сигналізувати про її перевищення.

Програма формуватиме звіти за певний період часу (годину, день, тиждень, місяць), які міститимуть наступну інформацію: сумарний пробіг кожного транспортного засобу, середню швидкість руху, перевищення встановленого обмеження швидкості руху, час і тривалість зупинок для посадки-висадки пасажирів, час і тривалість стоянок на кінцевих зупинках, відхилення від маршруту, кількість перевезених пасажирів, відключення пристрою передачі даних.

До запровадження автоматичного обліку пасажиропотоку в режимі онлайн тариф на проїзд пасажирів у міському пасажирському автотранспорті на всіх маршрутах пропонується встановити у розмірі 3,5 грн.

Окрім того, перевізники погоджуються взяти на себе певні соціальні зобов’язання. Зокрема, у кожному транспортному засобі на не соціально значущих маршрутах без компенсації витрат перевізники здійснюють перевезення дітей сиріт і з багатодітних сімей , а також забезпечують два пільгових місця для громадян, яким законодавство надає право на пільговий проїзд у міському громадському транспорті.

Перевізники зобов\’язуються дотримуватись діючих в Україні Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затвердженого графіку руху та маршруту, покращити санітарний стан автобусів, забезпечити всіх водіїв єдиною формою, макет якої повинен бути погоджений виконавчим комітетом міської ради.

У свою чергу міська влада обіцяє встановити економічно обґрунтований тариф на перевезення пасажирів, а також за зверненнями перевізників переглядати рівень тарифу на перевезення пасажирів у встановленому законодавством порядку у зв\’язку зі зміною умов виробничої діяльності, що не залежать від господарської діяльності перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш, ніж на 10%.

Виконавчому комітету міської ради пропонується з 1 вересня ц.р. встановити перехідний тариф у розмірі 3,5 грн. за одну поїзду в громадському автотранспорті та затвердити Меморандум.

У разі недотримання Меморандуму перевізниками і зупинення ними його дії в односторонньому порядку, у Чернівцях буде застосовуватися нині діючий проміжний тариф у розмірі 3,00 грн. за одну поїздку.

Окрім того, у зв’язку із змінами в чинному законодавстві будуть розроблені нові Умови організації та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в м. Чернівцях.

З метою забезпечення єдиної тарифної політики та створення умов для підвищення інвестиційної привабливості ринку пасажирських перевезень, поліпшення якості пасажирських перевезень буде також затверджено Порядок надання послуг з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті загального користування міста Чернівці.

«Підвищення тарифів – це непопулярний крок. За звичай, політики уникають приймати такі рішення напередодні виборів. Але час популізму минув і міська громада вимагає рішучих змін, в тому числі і у галузі пасажирських перевезень. Наразі ми спостерігаємо, як з кожним днем знижується не лише якість перевезень, а й їх безпека – автобуси гублять колеса прямо на маршруті. Ми не маємо права ризикувати життям людей. Тому пропонуємо перевізникам терміново покращити технічне обслуговування транспортних засобів, їх санітарний стан та якість послуг. Окрім того, запровадивши он-лайн моніторинг роботи транспортного засобу, вони починають працювати прозоро і отримувати чесно зароблені кошти. Водночас ми будемо розвивати комунальний громадський транспорт, що сприятиме підвищенню конкурентних засад, а отже і здешевленню послуг. Це не політичні, а економічно логічні рішення, які з часом дадуть позитивний ефект. Сподіваюся, чернівчани їх зрозуміють», – зазначив міський голова Олексій Каспрук.

Він також звернув увагу що місто зараз робить перші кроки до запровадження електронної «Картки чернівчанина», яка дасть змогу надавати адресну соціальну допомогу пільговим категоріям громадян, у тому числі на проїзд. «Чернівчанам варто знати про які порядки цифр йдеться, адже таку допомогу потрібно буде надавати з міського бюджету. Наразі у Чернівцях проживає маже 72 тисячі пенсіонерів, серед яких 50 тисяч – пенсіонери за віком, 13,7 тисяч – по інвалідності, понад 5 тисяч – ветерани, інваліди, учасники війни, 2,2 тисячі – «чорнобильці» та «афганці», 2,3 тисячі – діти – сироти, інваліди та діти з багатодітних родин. Якщо цим чернівчанам з міського бюджету компенсувати витрати, хоча б за дві поїздки у день за 5 днів тижня, то щомісяця з міського бюджету потрібно виділяти понад 10 мільйонів гривень. Тому наразі триває відпрацювання механізму надання такої допомоги, категорій пільговиків, яким вона першочергово надаватиметься. Вимагати від перевізників перевозити таку масу людей безкоштовно – утопія. Це можна зробити в умовах диктатури, однак тоді мова вже йтиме про інше суспільство»

прес-служба міської ради

peredplata